De ce sa folosim produse de curatenie profesionale in spitale

0
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr
 produse de curatenie profesionale in spitale

De ce sa folosim produse de curatenie profesionale in spitale

Curatarea si dezinfectarea spitalului este crucial pentru a preveni sau a minimaliza transmiterea unor boli sau a unor infectii. Exista chiar o zicala printre spitalele din SUA: “O persoana care face curatenie calificata si constiincioasa cu instrumentele necesare si timpul necesar va preveni mai multe boli decat 10 doctori care ar putea sa vindece”.

Rolul personalului de la curatenie din spitale este crucial.  Acolo e vorba de un efort de echipa unde fiecare joaca un rol, iar al celor de la curatenie este sa mentina un mediu curat.

Bacteriile sunt capabile sa supravietuiasca in praf si pe suprafete precum telefoane, gratiile paturilor, draperii, dulapuri timp indelungat. Igiena mainilor este foarte importanta pentru toti cei care lucreaza in spital, dar fara un mediu de lucru curat, mainile vor fi repede recontaminate.

Prevenirea imbolnavirii pacientilor care vin sa se trateze in spital depinde de o camera bine curatata si dezinfectata. Pentru a se reduce numarul de infectii aparute in spitale, este extrem de important ca femeia de serviciu sa isi inteleaga rolul, sa stie ca una e sa faci curatenie intr-o casa sau intr-o companie si altceva e sa faci curatenie intr-un spital.

Produse de curatenie profesionale in spitale

Ce trebuie sa faca managementul spitalului:

  • trebuie sa faca o clasificare a diferitelor zone ale spitalului pentru diverse necesitati de curatare
  • trebuie sa dezvolte politici pentru tehnici adecvate de curatare: proceduri, frecventa, produse folosite pentru fiecare incapere, de la cele mai contaminate pana la cele mai curate si sa se asigure ca aceste practici sunt respectate;
  • stabilirea unor metode de curatare si dezinfectare a paturilor pacientilor, lenjeriilor si pernelor;
  • determinarea frecventei de spalare/dezinfectare a draperiilor, peretilor, podelelor si mobilei.

De asemenea este foarte important ca personalul de la curatenie sa foloseasca corect diluarea solutiilor in apa, a dezinfectantelor si a echipamentelor de curatenie. De asemenea, cei care se ocupa de curatenie trebuie sa stie diferenta intre curatare si dezinfectare: de exemplu in baie, una e sa schimbe sulul de hartie igienica, sa puna prosoape pliate din hartie pentru sters pe maini si alta e sa dea cu solutii de dezinfectare vasul de toaleta, chiuveta, clanta usii, faianta si alte obiecte de mobilier prezente in baie. Fiecare actiune presupune obligativitatea purtarii manusilor de unica folosinta, si nu aceleasi manusi pe toata durata unei zile. Nu se folosesc manusile cu care s-a dezinfectant vasul WC,  la schimbarea de hartie igienica sau de prosoape de hartie pliate.

Cel mai bine pentru a tine minte definitia curateniei este:  fara praf, fara pete, fara scame, fara mirosuri = curatenie.

Responsabilitatea personalului din curatenie este mare, si totusi, sunt multe femei de serviciu care nu constientizeaza lucru acesta. Ce nu isi dau ele seama e ca nu doar pacientii se pot imbolnavi sau doctorii, ci si ele si familia lor. Pentru ca bacteriile luate din spital pot fi duse cu usurinta acasa. Pot fi lasate apoi in mijloacele de transport in comun, bacteriile si virusii raspandidu-se mai departe.

Managementul spitalului are datoria sa ii procure personalului de curatenie toate echipamentele si produsele de curatenie. Daca doriti produse de curatanie profesionale, sisteme si echipamente de igiena, odorizante camere, consumabile medicale, consumabile pentru baie, atunci le regasiti pe toate pe DelphiOnline.

Comments

comments

Share.

About Author

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.