Vitrina frigorifica, un punct de atracție vizual în orice unitate HoReCa

0
Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr
Vitrina frigorifică, un punct de atracție vizual în orice unitate HoReCa
Vitrina frigorifica, un punct de atracție vizual în orice unitate HoReCa

Nimic mai profitabil în materie de vânzări cu amănuntul de produse perisabile ce trebuie păstrate la rece, decât o zonă cu vizibilitate excelentă pentru privitori. Alegerea inteligentă a uneia sau mai multor vitrine frigorifice are darul de a transforma mulți oameni în clienți fideli, iar asta conduce implicit și la creșterea vânzărilor.

Vitrinele frigorifice nu se aleg la întâmplare

Pentru a răspunde cât mai bine acestor deziderate de marketing, este esențial să se gândească foarte bine ce caracteristici are zona de vânzare respectivă, ce produse se vând acolo, așa încât echipamentele frigorifice achiziționate să se potrivească perfect din toate punctele de vedere.

De prea multe ori întâlnim în spațiile comerciale vitrine reci de păstrare și expunere a produselor perisabile așezate la întâmplare, pe considerentul specific românesc conform căruia: „Merge și așa!”

Ce asemănare există între o vitrină frigorifică și un șemineu?

O vitrină frigorifică dintr-un magazin mic poate fi asemuită cu un șemineu deschis luxos dintr-o casă stilată. Doar că șemineul este o sursă de căldură, pe când o vitrină comercială pentru produse perisabile este o sursă generatoare de răcoare.

La fel ca și în cazul șemineelor, care pot să fie închise sau deschise, vitrinele frigorifice pot ca să aibă geamuri închizătoare sau, mai nou, să fie vitrine deschise cu autoservire.

Vitrina frigorifica, un punct de atracție vizual în orice unitate HoReCa

O vitrină deschisă cu autoservire este extrem de spectaculoasă, doar că, de regulă, se potrivește mai degrabă în supermarketuri, unde se poate pune mai bine în valoare (atât ea, cât și mărfurile pe care le prezintă). 

Vitrinele frigorifice clasice rămân ideale pentru magazinele de cartier ce vând produse alimentare, pentru patiserii și cofetării, pentru magazinele de băuturi răcoritoare, bere și vin.

Dacă este vorba de un spațiu comercial ceva mai generos, se pot amplasa mai multe vitrine frigorifice de dimensiuni diverse care să găzduiască, separat, anumite game (chiar chiar mărci) de produse și/sau băuturi.

Consultați un specialist, înainte de a achiziționa vitrine frigorifice pentru magazin

Standardizarea europeană există și în materie de vitrine frigorifice.

În speță, echipamentele respective se împart după nivelul de temperatură ambiantă și umiditate din spațiul comercial unde sunt așezate.

Este imperios necesar ca să se țină seama de incinta de vânzare în care va fi plasată o anume vitrină frigorifică. 

Astfel, o vitrină frigorifică pentru legume congelate sau înghețată amplasată afară sau într-un spațiu încălzit de 30 – 40 de mp va consuma mult mai multă energie electrică pentru a menține produsele depozitate înăuntrul ei la – 18 grade Celsius, decât o vitrină de congelare similară care se găsește într-un supermarket la un raion cu o zonă de vânzare de 200  de mp, bine ventilată, spre exemplu.

În funcție de produsele proaspete care vor fi stocate în interiorul acestui tip de echipament de  refrigerare se alege între o vitrină închisă cu geam sau deschisă. Mai exact, opțiunea finală  ține foarte mult de intervalul de temperatură minim și maxim la care se pot păstra în condiții sigure mărfurile alimentare respective.

De exemplu, mezelurile, lactatele, cofrajele cu ouă, se pot etala pe rafturile unei vitrine deschise care funcționează pe bază de aer rece, dar înghețata trebuie obligatoriu ținută într-o vitrină cu sistem de închidere care să permită o temperatură constantă.

Companiile oferă celor interesați posibilitatea fie de a cumpăra de-a gata vitrine frigorifice comerciale într-o gamă extrem de diversă, așa încât de multe ori nici nu mai este nevoie de o proiectare a unor vitrine frigorifice personalizate pentru un anumit magazin. Evident, pentru unitățile care au amenajări interioare peste medie, care vor dotări memorabile, menite ca să îi impresioneze pe clienți, comandarea unor echipamente frigorifice speciale de acest gen este mai mult decât recomandabilă, dacă și bugetul permite acest demers mai costisitor.

Comments

comments

Share.

About Author

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.