Afacere antreprenoriala de succes: Maurer Imobiliare

0
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr
Afacere antreprenoriala de succes: Maurer Imobiliare

Afacere antreprenoriala de succes: Maurer Imobiliare

După o ușoară perioada de declin, piaţa imobiliară a început să cunoască o revenire în forţă. Unul dintre cei mai cunoscuți dezvoltatori imobiliari din Ardeal este Maurer Residence, o companie construită de un singur om care acum numără după 12 ani de activitate nu mai puţin de 3000 de apartamente vândute.

Afacere antreprenoriala de succes: Maurer Imobiliare

Cum singur spune, Simon Maurer, căci despre compania sa vorbim a început activitatea cu un capital de două milioane de euro, în 2005 la Cluj sumă ce reprezenta de capitalul propriu cu care s-a întors din Germania.

La Cluj a construit 29 de apartamente pe care le-a vândut ca pâinea caldă.

Apoi  a schimbat oraşul şi s-a apucat să construiască la Brașov.  Primul proiect de la Braşov, finalizat în 2008, a constat în construcţia a 365 de apartamente sub umbrela Avantgarden Braşov şi a fost rezultatul unei investiţii de aproximativ 30 de milioane de euro: un proiect „mic, dar costisitor“.

Astăzi găseşti cartiere construite de Maurer Imobiliare aproape în toate marile oraşe din Transilvania. Dacă vrei să găseşti apartamente noi in Brasov la preturi avantajoase, sigur la ei vei găsi aşa ceva.

Vă veţi întreba oare de ce a revenit în România după ce a plecat la 12 ani cu părinţii în Germania şi unde a făcut o carieră din antreprenorialul pentru construcții. Iată o confesiune făcută de Simon Maurer într-un interviu din 31 decembrie 2015,  în ziarul Business Magazin:  „Am fost foarte legat de România, cu toate că nici eu nu pot să înţeleg foarte bine de ce. Când eram copil, mereu mi-era dor de ţara natală şi, când am văzut că aici piaţa este mai puţin dezvoltată, mai ales în sectorul construcțiilor, am hotărât să fac aici dezvoltare imobiliară“

Am făcut toate aceste referiri la biografia sa pentru că a construit o companie de unul singur dar acum lucrează cu o echipă consolidată pe care o consideră ca pe familia sa.

Ca un lucru neobişnuit pentru firmele din România este atitudine faţă de angajaţi. Antreprenorul îşi numeşte angajaţii „colegi“ şi îi consideră esenţiali pentru modul cum a evoluat afacerea sa. „Pentru mine, fluctuaţia de personal ar fi cel mai dureros lucru ce s-ar putea întâmpla şi este aproape inexistentă în prezent în companie.“ Investeşte în pregătirea lor, în participări la training-uri, dar şi în vacanţe.

El a lansat şi conceptul de fericirea angajaţilor, considerând că un angajat mulţumit este totdeauna mai productiv dar şi mai fidel companiei şi angajatorului. La atingerea target-ului de 1000 de apartamente vândute el şi-a dus toţi angajaţii în vacanţă în Turcia.

Simon Maurer crede, de altfel, că 80% din succesul său este garantat de modul cum gestionează relaţiile sociale. „Trebuie să ştii cum să vorbeşti cu fiecare om în parte astfel încât să se simtă bine lângă tine. Cea mai mare frică a mea este că mă schimb – succesul te expune la schimbare şi eu nu îmi doresc asta.“ În ce priveşte caracteristicile oamenilor de afaceri români cu care a colaborat, a observat că mulţi dintre ei îşi doresc să atingă doar succesul pe termen scurt şi, de asemenea, le place să stea în centrul atenţiei. Este un altfel de antreprenor faţă de cei români care spun angajaţilor nemulţumiţi: „poţi să pleci că la poarta mai am 100 care vor să se angajeze

Apartamentele sale sunt construite pe principiul: „Dacă  nemţii pot să locuiască în apartamente de cinci zeci de metri pătraţi, românii de ce nu ar putea”. Este o concepție modernă de a construi ieftin şi durabil, destinată masei largi de oameni ai României.  Aceasta explică şi succesul proiectelor lui Simon Maurer.

Comments

comments

Share.

About Author

Leave A Reply