De ce site-ul tau are nevoie de SEO?

0
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr
De ce site-ul tau are nevoie de SEO?

De ce site-ul tau are nevoie de SEO?

Un colac de salvare pentru nenumarate site-uri si bloguri. Asa ar putea fi descris un serviciu de optimizare seo, notiune care provine de la termenul Search Engine Optimization, adica optimizare pentru motoarele de cautare.

De ce site-ul tau are nevoie de SEO?

Concret, optimizarea seo ajuta site-urile sa beneficieze de o buna vizibilitate atunci cand un potential client da o cautare pe Google. Optimizare seo asigura cresterea vizibilitatii generale a site-ului, cresterea vanzarilor si dezvoltarea bussines-ului si transforma un vizitator obisnuit al site-ului tau intr-un vizitator care actioneaza, adica, in functie de scopul website-ul, achizitioneaza un produs, posteaza un comentariu sau se aboneaza la un newsletter.

Astfel, daca site-ul tau a devenit mai mult decat o pasiune, dar si o sursa de venit, ai nevoie de optimizare seo. Pentru multe companii, SEO s-a dovedit o salvare a afacerii, pozitionand site-ul pe o pozitie privilegiata pe prima pagina a Google. De ce este atat de important sa ajungi pe prima pagina Google? Conform DigitalMetrics.ro 93 % din toate experientele online incep cu un motor de cautare, iar in 68 % din cazuri acel motor de cautare este Google; in Romania procentul depaseste 95 %. In plus, peste 90 % dintre cei care cauta ceva pe Google nu depasesc prima pagina.

In functie de operatiunile efectuate de echipa de promovare in sensul cresterii pozitiilor unui site web in lista de rezultate ale cautarilor, SEO poate fi de doua tipuri:

Optimizare seo off page – etapa in care toate actiunile se desfasoara in afara site-ului si au ca scop principal obtinerea de cat mai multe linkuri de calitate in mod natural. Cei mai multi asociaza seo off page cu link building, ceea ce nu este gresit, insa nici suficient. Operatiunile seo off page tin in mare masura de „vointa” Internetului, in sensul ca motoarele de cautare incearca mereu sa gaseasca semnale masurabile vizavi de relevanta si importanta paginii web in raport cu expresia de cautare analizata. De aceea, echipa SEO trebuie sa actioneze tinand cont de criteriile Google (sau altor motoare ce cautare) de evaluare a paginilor web: numarul si calitatea legaturilor catre pagina analizata, numarul de interactiuni sociale (Facebook like, share, comment, Tweet, +1 etc.), contextul in care apar mentiunile, credibilitatea si autoritatea surselor, volumul global si local de cautari pentru cuvintele cheie respective, articole de calitate, etc.

Optimizare seo on page – consta in operatiuni care depind si sunt influentate doar de echipa de seo. Este vorba despre toate modificarile pe care acestia le aduc site-ului tau pentru o crestere organica in cadrul motoarelor de cautare. Se actioneaza asupra paginii, structurii si design-ului acesteia, dar si a continutului. Printre modificarile aduse in procesul de optimizare seo on page se regasesc: scrierea cu atentie a titlurilor si descrierilor, eliminarea erorilor, imbunatatirea vitezei de incarcare, prelucrarea imaginilor, optimizarea structurii de adrese URL si de link-uri interne, sitemap, ierarhizarea continutului prin folosirea de h tag-uri, folosirea cu moderatie a reclamelor etc.

In mod normal aceasta etapa ar trebui inceputa inca de la realizarea efectiva a site-ului daca vorbim de site-uri noi sau site-uri care vor sa-si schimbe complet structura. Asta pentru ca, in baza unei analize complete a pietei pe care va activa,  site-ul va avea o structura „seo friendly” inca de la inceput.

Comments

comments

Share.

About Author

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.