Transferoviar Călători, sau minunea de trei zile

6
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr

TRANSFEROVIAR CALATORI    Priviți firma care începe să schimbe macazul!

Transferoviar călători, a schimbat macazul

Transferoviar călători, a schimbat macazul

O minune ce ține ca la români trei zile. Am preluat banner-ul lor pentru a atenționa călătorii de eventualele nereguli.

Da pentru că am călătorit astăzi pe ruta București-Oltenița, cel puțin jumătate din drum, în condiții improprii. Iată câteva imagini:

În : „Regulamentul pentru călătoria cu trenurile” publicat pe site-ul S.C. Transferoviar Călători SRL, la articolul cap III, art 9 este specificat acest lucru: „Este interzisă depozitarea bagajelor pe culoar”. Am spus acest lucru referitor fotografia nr 8, din galerie.

 Și încă o problemă de care m-am lovit la casa de bilete, la trenul de 14:30 . O persoană în vârsta, pensionar pe care am urcat-o în tren cu mare dificultate, mi-a dat talonul de pensie și m-a rugat să îi cumpăr și lui bilet. La aceasta încercare a mea am fost întâmpinat cu refuz total, chiar obraznic, din partea casierelor de la ghișeu, chiar dacă pentru mine am cumpărat bilet așa cum trebuia. Aceleași casiere care stau ascunse după geamul de la ghișeu și pe care nu le auzi când vorbesc din interior, atotputernice, dispreţuitoare.

Situația cu locurile reținute, din tren din tren, este o mai veche meteahnă a călătorilor de pe acestă rută care dispăruse o perioadă, la începutul introducerii acestui transportator pe acestă linie. Sesizând locurile ocupate fără motiv, atât conductorului cât și personalului de pază, ultimii mi-au spus că nu este treaba mea, și că pot sta și în picioare așa cum fac ei pe parcursul călătoriei

Alte nemulțumiri pe care le am pe acestă temă:

WC-urile sunt în permanentă ude pe jos, chiar la plecarea din stațiile terminus, iar rezervoarele de apă sunt goale, miros urât, iar astăzi, 1 martie  2013, la cursa 15 190, WC-ul de la primul vagon a fost închis de conductor, pentru a masca niște bagaje ale unor călători  dubioși.

Personalul de pază a pactizat cu unii călători frauduloși, lăsându-i să călătorească fără bilet, să transporte diferite obiecte în WC. Figurile au rămas aceleași de peste un an de zile, și am văzut multe gesturi de prietenie între călători și personalul fie de pază, fie cel feroviar, cum spune românul se bat pe burtă.

Am văzut la relansarea transportului feroviar din Oltenița, o alternativă la transportul cu microbuze. Și acestea au fost la început curate și frumoase, ajungând acum să pută, să stai claie peste grămadă. Credeam că Transferoviar va continua pe  drumul început , dar văd că au căzut în patima neseriozității.

Comments

comments

Share.

About Author

Un om ce nu mai suporta nedreptățile.

6 comentarii

  1. Transferoviar Calatori on

    Apreciem interesul dumneavoastră pentru informarea publicului despre condițiile de calatorie cu trenul întâlnite cu ocazia efectuării investigației jurnalistice.

    Secția Oltenița este un caz edificator despre cum managementul statului a condus aproape la dispariția la propriu a unei secții de CF, iar in prezent ea este operata cu trenuri in care dumneavoastră nu va găsiți loc, datorita faptului ca locuitorii din localitățile ce sunt deservite de CF de-a lungul celor 60 km, la cat masoara distanta intre București si Oltenița, aleg sa calatoreasca din nou cu trenul. In alta ordine de idei, va comunicam ca am depus eforturi extraordinare pentru a depăși problemele care duseseră secția intr-o stare deplorabila. Ca jurnalist puteți sa aflați ușor cam cum se desfășura o calatorie cu trenul către Oltenița, când era gestionata si operata de către companiile de stat.
    Este evident ca nu pot fi depășite chiar toate problemele anterioare, întotdeauna. Este important care este opinia generala. Si constatările dumneavoastră nu au caracter de permanenta. Faceți o afirmație cel puțin ciudata, având in vedere ca sunteți jurnalist. Daca nu știați, va informam ca pe parcursul celor 60 de kilometri, trenul traversează câteva localitati in care viețuiesc locuitori de etnie roma. Noi suntem mândri ca am reușit sa eliminam caracterul fraudulos al calatoriei, aspect ce devenise o realitate incontestabila înainte de preluarea secției in administrare privata. Suntem singurul operator care apelează la servicii de paza in tren, tocmai pentru a spori siguranța tuturor calatorilor. Probabil de aceea tot mai mulți locuitori ai zonei se îndreaptă către calatoria cu trenul in drumurile lor zilnice. Ne-a interesat întotdeauna si ne interesează in continuare sa asiguram condiții optime de calatorie. O facem din respect pentru calatori si din respect pentru profesia noastră. In ceea ce privește calitatea calatorilor din trenurile de Oltenița, trebuie sa tineti cont ca aceștia provin dintr-o zona rurala fara multe resurse.
    Trebuie sa tineti cont ca cei mai mulți calatori aleg trenul ca mijloc de calatorie trenul, deoarece au si posibilitatea de a transporta si bagaje voluminoase. Sunt mulți locuitori care merg la piata cu produse sau care isi fac cumpărăturile in București. Tocmai pentru ca va declarați un om cu principii de stânga, trebuie sa fiți de acord ca oamenii trebuie ajutați si in sensul mai sus menționat.
    Cu toate ca ne luam in permanenta masuri de verificare a legalității calatoriei, ne întâlnim periodic cu situația încercării de către unii calatori de a frauda calatoria, prin diverse metode. Nu sunt mulți, dar totuși aceștia exista. De aceea am stabilit reguli in ceea ce privește eliberarea legitimațiilor de calatorie de către personalul nostru. Dar numai impunând condiții stricte am reușit sa rezolvam problemele grave de legalitate.
    In ceea ce privește starea de curatenie a trenului, si implicit a toaletelor, va asiguram ca la fiecare capăt de secție acestea sunt salubrizate. Datorita temperaturii scăzute de afara, probabil ca nu a existat timp suficient pentru ca podeaua sa se usuce. Tot din cauza temperaturilor scăzute, rezervoarele toaletelor nu se alimentează pe timp de iarna. Odată cu venirea primăverii, rezervoarele sunt alimentate cu apa. Pe perioada staționarii, dupa salubrizare, toaletele sunt încuiate pentru a nu fi folosite in staționare. La controalele pe care le efectuam in tren, pana acum nu am întâlnit situația pe care o descrieți ca s-a întâmplat pe data de 1 martie la trenul 15290. Personalul de paza nu are in atribuții controlul legitimațiilor de calatorie. Prin urmare nu avea cum sa pactizeze cu calatorii frauduloși. Acest lucru este posibil numai daca personalul de tren nu si-a îndeplinit atribuțiile. De la începerea activității si pana in prezent, am renuntat la serviciile personalului de tren care a fost depistat cu calatori frauduloși si celor care nu si-au desfășurat activitatea conform sarcinilor din fisa postului. In ultima perioada, cu ocazia controalelor efectuate, nu am constatat ca se mai întâmpla acest lucru. Dar ramane in atenția noastră aspectele sesizate de către dumneavoastră.
    La unele trenuri mai utilizate, probabil ca unii calatori rețin locuri si pentru alții (prieteni, colegi de munca, membri de familie) in diverse situații. Probabil si dumneavoastră ați face la fel. Este important ca acel loc reținut sa nu ramana neocupat si după plecarea trenului. Din pozele postate de către dumneavoastră reiese totuși ca erau si locuri libere pe care va puteați așeza. Nu putem împinge regulile la absurd.
    Pare ca postarea dumneavoastră nu tine neapărat sa fie obiectiva. Daca sunteți un observator al fenomenului, ar fi trebuit sa apară pana acum si ceva postări despre felul cum a evoluat sau nu acest transport de-a lungul unui an de când aceasta secție este gestionata si operata de către firme private.
    Va asiguram ca suntem conștienți ca daca serviciile noastre nu raman la un nivel bun, calatorii vor căuta alternative de transport.

    Transferoviar Calatori

  2. Pingback: Transferoviar Calatori, sau minunea de trei zile, raspuns

  3. Pingback: Transferoviar Călători, îi discriminează pe rommi? | Blog Popa Țeapă

  4. Pingback: Transferoviar Călători, îi discriminează pe rommi? | OLTENITA LIVE

Leave A Reply