Transferoviar Calatori, sau minunea de trei zile, raspuns
Transferoviar Calatori, sau minunea de trei zile”, articol apărut în 1 martie 2013, a generat un comentariu pe care prefer să îl public ca pe un articol nou, drept la replică.
Autor : Transferoviar Calatori
Comentariu:
Apreciem interesul dumneavoastră pentru informarea publicului despre condițiile de calatorie cu trenul întâlnite cu ocazia efectuării investigației jurnalistice.Secția Oltenița este un caz edificator despre cum managementul statului a condus aproape la dispariția la propriu a unei secții de CF, iar în prezent ea este operata cu trenuri în care dumneavoastră nu vă găsiți loc, datorita faptului ca locuitorii din localitățile ce sunt deservite de CF de-a lungul celor 60 km, la cât măsoară distanța intre București și Oltenița, aleg sa călătorească din nou cu trenul. În alta ordine de idei, va comunicam ca am depus eforturi extraordinare pentru a depăși problemele care duseseră secția într-o stare deplorabila. Ca jurnalist puteți sa aflați ușor cam cum se desfășura o călătorie cu trenul către Oltenița, când era gestionata și operata de către companiile de stat.
Este evident ca nu pot fi depășite chiar toate problemele anterioare, întotdeauna. Este important care este opinia generala. Si constatările dumneavoastră nu au caracter de permanenta. Faceți o afirmație cel puțin ciudata, având în vedere ca sunteți jurnalist. Dacă nu știați, va informam ca pe parcursul celor 60 de kilometri, trenul traversează câteva localități în care viețuiesc locuitori de etnie roma. Noi suntem mândri ca am reușit sa eliminam caracterul fraudulos al călătoriei, aspect ce devenise o realitate incontestabila înainte de preluarea secției în administrare privata. Suntem singurul operator care apelează la servicii de paza în tren, tocmai pentru a spori siguranța tuturor călătorilor. Probabil de aceea tot mai mulți locuitori ai zonei se îndreaptă către călătoria cu trenul în drumurile lor zilnice. Ne-a interesat întotdeauna și ne interesează în continuare sa asiguram condiții optime de călătorie. O facem din respect pentru călători și din respect pentru profesia noastră. În ceea ce privește calitatea călătorilor din trenurile de Oltenița, trebuie sa țineți cont ca aceștia provin dintr-o zona rurala fără multe resurse.
Trebuie sa țineți cont ca cei mai mulți călători aleg trenul ca mijloc de călătorie trenul, deoarece au și posibilitatea de a transporta și bagaje voluminoase. Sunt mulți locuitori care merg la piață cu produse sau care își fac cumpărăturile în București. Tocmai pentru ca va declarați un om cu principii de stânga, trebuie sa fiți de acord ca oamenii trebuie ajutați și în sensul mai sus menționat.
Cu toate ca ne luam în permanenta masuri de verificare a legalității călătoriei, ne întâlnim periodic cu situația încercării de către unii călători de a frauda călătoria, prin diverse metode. Nu sunt mulți, dar totuși aceștia exista. De aceea am stabilit reguli în ceea ce privește eliberarea legitimațiilor de călătorie de către personalul nostru. Dar numai impunând condiții stricte am reușit sa rezolvam problemele grave de legalitate.
În ceea ce privește starea de curățenie a trenului, și implicit a toaletelor, va asiguram ca la fiecare capăt de secție acestea sunt salubrizare. Datorita temperaturii scăzute de afara, probabil ca nu a existat timp suficient pentru ca podeaua sa se usuce. Tot din cauza temperaturilor scăzute, rezervoarele toaletelor nu se alimentează pe timp de iarna. Odată cu venirea primăverii, rezervoarele sunt alimentate cu apa. Pe perioada staționarii, după salubrizare, toaletele sunt încuiate pentru a nu fi folosite în staționare. La controalele pe care le efectuam în tren, pana acum nu am întâlnit situația pe care o descrieți ca s-a întâmplat pe data de 1 martie la trenul 15290. Personalul de paza nu are în atribuții controlul legitimațiilor de călătorie. Prin urmare nu avea cum sa pactizeze cu călătorii frauduloși. Acest lucru este posibil numai dacă personalul de tren nu și-a îndeplinit atribuțiile. De la începerea activității și pana în prezent, am renunțat la serviciile personalului de tren care a fost depistat cu călători frauduloși și celor care nu și-au desfășurat activitatea conform sarcinilor din fisa postului. În ultima perioada, cu ocazia controalelor efectuate, nu am constatat ca se mai întâmpla acest lucru. Dar rămâne în atenția noastră aspectele sesizate de către dumneavoastră.
La unele trenuri mai utilizate, probabil ca unii călători rețin locuri și pentru alții (prieteni, colegi de munca, membri de familie) în diverse situații. Probabil și dumneavoastră ați face la fel. Este important ca acel loc reținut sa nu rămână neocupat și după plecarea trenului. Din pozele postate de către dumneavoastră reiese totuși ca erau și locuri libere pe care va puteați așeza. Nu putem împinge regulile la absurd.
Pare ca postarea dumneavoastră nu tine neapărat sa fie obiectiva. Dacă sunteți un observator al fenomenului, ar fi trebuit sa apară pana acum și ceva postări despre felul cum a evoluat sau nu acest transport de-a lungul unui an de când aceasta secție este gestionata și operata de către firme private.
Va asiguram ca suntem conștienți ca dacă serviciile noastre nu rămân la un nivel bun, călătorii vor căuta alternative de transport.Transferoviar Calatori
Undeva în răspuns se spune: „Dacă nu știați, va informam ca pe parcursul celor 60 de kilometri, trenul traversează câteva localități în care viețuiesc locuitori de etnie roma”. Mă mir că există o astfel de atitudine rasistă la domni de la Transferoviar Calatori. Din ceea ce au spus aici rezultă romii sunt de vină cu tot ce se întâmpla rău pe trenurile Domniilor lor. Curată segregare rasială! Țiganii sunt vinovați pentru calitatea proastă a serviciilor dvstră. Şi dacă nu mai erau rromi, pe cine mai dădeați vina?
Cât privește diferența dintre felul în care se „desfășura o călătorie cu trenul către Oltenița, când era gestionata și operata de către companiile de stat”, vreau să vă spun că prin anii 70/80 se circula cât se poate de confortabil pe acestă linie. Pe parcurs s-a redus calitatea. Așa și la Transferoviar Calatori a fost bine un an și acum a început declinul.
Din ceea ce spuneți referitor la toalete iarna nu ar trebui folosite de pasageri.
Referitor la bagaje iată ce spune regulamentul „Regulamentul pentru călătoria cu trenurile aparținând S.C. Transferoviar Calatori SRL” la :
Cap.III, 9. Pentru a nu afecta condițiile de confort, pasagerii sunt rugați să depoziteze bagajele în spatiile special amenajate. Fiecare călător dispune pentru bagajele sale de mână doar de spațiul situat deasupra locului pe care îl ocupă sau de un spațiu echivalent în boxa pentru bagaje a vagoanelor. Masa totală a bagajelor de mână admisă pentru fiecare loc ocupat este de 30 kg. Este interzisă depozitarea bagajelor pe culoar.
De fapt unde sunt boxele pentru bagaje a vagoanelor.
O să încerc să obțin imagini și cu modul în care personalul de pază ia bani de la călători, sau fumează cu ei pe hol, iar când trece controlorul nici nu cere bilet sau altceva. Oricum am călătorit acum peste o lună cu trenul de la Oltenița la București și personalul dvstra ca și cel de pază discutau între ei că „Vine controlu’ la ăla de la București”. Deci nu aveți cum să surprindeți astfel de situații. Eu știu că un membru al unei echipe de pază ca aceasta de la Transferoviar Calatori, nu are ce să discute cu pasagerii, altceva decât ceea ce este necesar.
Trebuie sa țineți cont ca cei mai mulți călători aleg trenul ca mijloc de călătorie trenul, deoarece au și posibilitatea de a transporta și bagaje voluminoase. Sunt mulți locuitori care merg la piață cu produse sau care își fac cumpărăturile în București. Tocmai pentru ca va declarați un om cu principii de stânga, trebuie sa fiți de acord ca oamenii trebuie ajutați și în sensul mai sus menționat.
Acestă remarcă, la fel ca și cea cu rromi dar îmi dă de gândit dacă este vorba de o firmă serioasă sau nu. Acesta este un tren de persoane sau de piețari. Mâine—poimâine o să cereți ca ceilalți călători fără bagaje să suporte și costul călătoriei celor cu saci și bagaje multe! 🙂
Locurile libere la care faceți referire erau păzite de un cerber neînfricat, care nu a vrut să fie fotografiat.
Pare ca postarea dumneavoastră nu tine neapărat sa fie obiectiva.
Da nu este obiectivă, este reacția unui călător frustrat că nu poate beneficia de servicii normale în urma unui preț plătit. Mult mai îngrijorătoare este atitudinea dvstră rasistă, în privința romilor.
Comments
4 răspunsuri la Transferoviar Calatori, sau minunea de trei zile, raspuns
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Pingback: Transferoviar Călători, îi discriminează pe rommi? | Blog Popa Țeapă
Pingback: Transferoviar Călători, îi discriminează pe rommi? | OLTENITA LIVE