Investitii ruso chineze NU în România






Investitii in South Stream pa!
România şi-a luat adio de la investitii
„Celebrul CRH (China Railway High-Speed) a stabilit recordul de viteză pe cale ferată la 468,1 km/h. Trenul CRH parcurge în mod regulat distanţa de 1.200 km dintre Beijing şi Shanghai în 5 ore. Shanghai este singurul oraş din lume care are trenuri de mare viteză pe pernă magnetică. Trenul, botezat Maglev, leagă aeroportul de centrul oraşului, acoperind cei 30 km în 7 minute şi 21 de secunde şi atinge o viteză maximă de peste 430 de km/h. Pe o altă rută de mare viteză, trenul Harmony Express acoperă distanţa de 968 km dintre oraşele Wuhan şi Guangzhou cu o viteză medie de 250 km/h.
Un proiect mai vechi al Chinei este acela de a lega Beijingul de Londra în doar două zile. În acest sens, chinezii negociază cu 17 ţări implicate în proiect, acesta urmând să fie finalizat în următorii 10 ani. Chinezii doresc totodată să realizeze o ramificaţie a acestei căi ferate pe o ruta nordică, care străbate Rusia şi ajunge în Germania. Pe lângă calea ferată spre Europa, China a început să construiască o reţea de cale ferată de mare viteză şi spre oraşe din Pakistan, Vietnam, Thailanda, Birmania şi Malaiezia. Astfel, Singapore va fi legat de Londra în doar 3 zile.
Beijing-ul care a investit în Europa în 2012 doar 12,6 miliarde de euro şi-a creat suplimentar pentru acest an, o linie de credit de 30 de miliarde de euro, destinată cu precădere proiectelor de infrastructură din Europa de sud-est. China având la dispoziţie numai pentru investitii în anul 2013 un buget de 2.520 de miliarde de euro, poate creşte de 10 ori valoarea acestei linii de credit, dacă e nevoie.
1 miliard de euro a şi fost transferat Ungariei pentru construirea liniei rapide care leagă Budapesta de aeroportul său internațional. Compania chineză constructoare de autoturisme Great Wall Motor și-a deschis prima sa linie de montaj din Europa, la Loveci în nordul Bulgariei. Compania sa parteneră BYD Co, producătoare de autobuze, troleibuze şi trenuri electrice, a investit în fabrica de la Breznik, din sud-vestul Bulgariei, care deja produce 40-60 de autobuze pe lună, precum și baterii auto sau sisteme de iluminat cu leduri.
Mai mult: Vocea Rusiei
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.