Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

0
Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr
Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

Pentru a vorbi de produsele probiotice trebuie sa lămurim puţin noţiunea care nu este clară pentru toată lumea. Marea mea greutate a fost că am căutat cuvântul în toate dicţionarele limbii române şi nici unde nu am găsit o definiţie.

Am găsit un articol pe Wikipedia în limba engleză care spune cam aşa ceva: Probioticele sunt microorganisme care se oferă beneficii pentru sănătate atunci când sunt consumate. Probioticul este termenul folosit pentru a denumi microorganismele ingerate şi care aduc un plus de sănătate. Termenul a devenit mai cunoscut  după 1980. Introducerea conceptului este în general atribuită laureatului premiului  Nobel Élie Metchnikoff , care a demonstrat  că țăranii bulgari, mari  consumatori de iaurt au trăit mai mult decât alte categorii tocmai pentru acest lucru.

Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

Probioticele. Ce sunt şi la ce ne ajută!

În diferite publicații mai mult sau mai puţin de specialitate din România se spune cam acelaşi lucru.

Probioticele sunt  microorganisme vii, care atunci când sunt administrate in cantități adecvate, conferă un beneficiu sănătății organismului gazda.

Rolul lor este  crearea stării de bine, si care stimulează imunitatea organismului uman. Important este că aceste microorganisme nu sunt distruse de sucul gastric odată ajunse la nivel intestinal, facilitează refacerea florei intestinale si menținerii echilibrului colnic. Alimentele bogate in prebiotice sunt considerate: iaurtul, kombucha, murăturile in saramura, varza murata etc.

În căutările mele am găsit ca răspuns la interogarea pe internet pentru probiotice cuvântul prebiotice care este cu totul şi cu totul altceva.

Pentru a înţelege diferenţa dintre ele cred că tabelul de mai jos este suficient.

Proprietăţi Prebiotic Probiotic
acţiune Stimularea creşterii microflorei naturale a intestinului Popularea intestinului cu microfloră din exterior
compoziţie Substanţe care reprezintă hrană pentru bacterii benefice aflate în intestin Celule vii ale microflorei intestinului: lactobacili, bifidobacterii etc.
permeabilitatea prin organele digestive Unul din proprietăţile de bază ale prebioticelor este faptul că ele nu sunt digerate şi ajung în intestin în forma lor originală Aproximativ 5-10% din probiotice admise ajung în intestin în forma lor originală
eficacitate Administrarea de prebiotice stimulează popularea bacteriilor benefice pentru organism În intestin se află aproximativ 500 tipuri de bacterii benefice, un probiotic poate conține 1-2 tipuri.

Am spus toate acestea pentru a înţelege mai bine ce înseamnă probioticele, un subiect mai puţin clar publicului larg.

În general, prebioticele se iau în timp ce servim micul dejun sau imediat după. Cercetările în microbiologie, au descoperit că aciditatea gastrică din stomac atinge nivelul pH4 sau îl depășește, în timpul mesei și mai ales la micul dejun. Pr0bioticele, de regulă, supraviețuiesc acidității gastrice, din acest motiv, trebuie consumate la micul dejun, deoarece atunci fac față cel mai bine acidității gastrice.

Aş vrea să fac o menţiune asupra iaurtului care este recomandat întotdeauna de medici atunci când iei tratamente cu antibiotice pentru conservarea florei bacteriene din stomac.

Într-un articol de pe Bio Kult  este altă opinie:

De asemenea, este foarte important să știți și când nu trebuie să luați probiotice. Iată câteva cazuri în care probioticele trebuie evitate:

  • atunci când luați antibiotice, deoarece efectul anumitor probiotice scade. Lactobacillus rhamnosus Rosell-11 și Lactobacillus acidophilus Rosell-52 pot fi administrate odată cu antibioticele. Bio-Kult le conține pe ambele, alături de încă 12 tulpini vii, motiv pentru care poate fi administrat și în timpul tratamentului cu antibiotice, prevenind efectele secundare ale acestora.

Studiile clinice de specialitate se pare că sunt insuficiente în cazul probioticelor iar cunoştinţele despre efectele lor benefice sunt mai puţin cunoscute. Ar trebui o mai atentă aplicare asupra subiectului mai ales că este vorba de o metodă naturală de mărire a imunităţii.

Comments

comments

Share.

About Author

https://www.ziarulluiipu.ro

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.