Transporturi marfa cu firme de transport serioase
Transporturi marfa cu firme de transport serioase. Am lucrat în industria constructoare de nave peste 32 de ani. Nave de pasageri, dar mai ales nave de marfă.
Din 1973 când mi-am început activitatea şi până la ieşirea la pensie am văzut cum a evoluat conce4pţia de transport naval. Dacă la început era cerere mai mare nave care transportau marfa vrac sau pe box paleţi în anii 2000 am văzut o cerere tot mai mare de nave port container.
Transporturi marfa cu firme de transport serioase
În portul Constanţa există un terminal foarte mare care manevrează containerele, le descarcă de pe trailerele auto sau de pe vagoanele de tren şi apoi le încarcă pe nave. Totuşi terminalul parcă este unul de jucărie faţă de cele pe acre le-am văzut în Rotterdam. O navă de 5000 tdw poate fi descărcată şi apoi încărcată în 12 ore cu containere. În acest fel se scade timpul de staţionare, nava fiind folosită la maximum devenind foarte rentabila. Operaţiunile de încărcare a containerelor şi vămuire a mărfii se fac înainte de a sosi nava în port aşa că nu mai trebuie să se aştepte vameşii, să ia fiecare lucru la puricat. Transportul a
devenit ceva standardizat şi ca peste tot este rentabilizat la maxim, prin folosirea tehnicilor moderne de transport.
Punctul de legătură dintre expeditor si destinatar în transportarea mărfurilor este nava maritimă. In ceea ce privește navele, tehnologia încă este in plina dezvoltare. Containerele pot sa fie personalizate în funcție de preferințe, pentru a corespunde anumitor dimensiuni. E un aspect necesar pentru transportarea sigura a mărfurilor.
Încă un element fără de care nu s-ar putea realiza transportul maritim este portul. Este vorba despre totalitatea punctelor de operare, ce joaca un rol deosebit în asigurarea expedierii mărfurilor, în cele mai bune condiții, până ajung pe uscat. Este locul in care se încarcă şi se descarcă marfa pentru a fi distribuita spre destinația finala.
Toate aceste operaţiuni se realizează de către o firma transport marfa care ştie exact ce documente trebuie întocmite pentru transport, monitorizează si raportează starea mărfii, se asigură că marfa este transportată în cele mai bune condiţii, asigură serviciile vamale necesare, oferă servicii de logistica, etc.
Transport naval convențional se împarte în două categorii: 1. FCL (full container load=container încărcat complet) sau LCL (less than container load=grupaj de marfa) si cu livrare ‘door-to-door’ sau ‘port-to-port’, precum si ‘door-to-port’.
Pentru ca o activitate de transport sa fie realizata cat mai eficient cu putință, fiecare afacerist trebuie sa găsească un partener in care sa se poată încrede în totalitate. Poți solicita părerile celor care deja au găsit un astfel de colaborator sau sa te orientezi după recenziile aferente, din cadrul site-urilor de prezentare a respectivelor firme.
În timpul activităţii mele m-am ocupat şi de transporturi auto agabaritice pe şosea, cât şi de îmbarcarea pieselor pe diferite tipuri de nave.
Astfel am îmbarcat piese pentru fabrica de apă grea de la Halânga, dar şi alte piese agabaritice pentru alte destinații.
Din acest punct de vedere am avut o colaborare fructuoasă cu firma de transport. Totuşi un transport pe sosea pe o lungime de 60 km dura şi 4 zile, la fel ca şi cel naval de peste 500 de km.
Aşa că alegeți-vă bine firma de transport dacă aveți piese sau marfă de expediat.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.