Noi case de marcat si noi reglementari fiscale
Activitatea comercială de astăzi a devenit imposibil de realizat fără o casa de marcat. Orice lucru vândut trebuie să fie însoţit de un bon fiscal pe care vânzătorul trebuie să îl elibereze.
Totuşi trebuie de ştiut exact cine trebuie să utilizeze aparate de marcat fiscale, conform legii.
Noi case de marcat si noi reglementari fiscale
Există două categorii de persoane ce trebuie să utilizeze casele de marcat:
- cei care livrează cu amănuntul bunuri și le încasează în numerar, cu card de debit/credit sau cu substitute de numerar (BVF – bonuri cu valoare fixă, tichete de masă, tichete cadou sau alte tipuri de tichete)
- cei care prestează servicii către populație
Pentru a utiliza o casa de marcat este absolut necesar ca aceasta să fie cumpărată de la un distribuitor autorizat care trebuie să o şi pună în funcţiune.
În România există mai multe firme de acest tip agreate de fisc, dar Cria Soft Solutions SRL este cea despre care voi vorbi astăzi.
Ei comercializează case de marcat Datecs.
Legislaţia în domeniu s-a schimbat în ultimul timp aşa că cei care folosesc case de marcat trebuie să ştie anumite lucruri:
- Începând cu data de 1 iulie 2017, Comisia autorizează noile modele de case de marcat.
- Începând cu data de 1 octombrie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Începând cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.”
- Toate modelele de case de marcat comercializate sunt dotate cu jurnal electronic.
Pentru fiscalizare case de marcat este o muncă de Sisif. În primul rând după achiziționarea unei case de marcat trebuie întocmit dosarul ce se depune ulterior la Direcția Generala a Finanțelor Publice (D.G.F.P.) de județ, respectiv a Municipiului București, în a cărei rază teritoriala se afla punctul de lucru.
Dosarul este unul destul de stufos şi este de recomandat ca pentru întocmirea lui să apelaţi la specialişti.
Alte date despre casele de marcat pe site-ul www.tehnicafiscala.ro.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.