Ziarul lui Ipu

Fii și tu parte din lumea elegantă a rochiilor pe DY Fashion

Fii și tu parte din lumea elegantă a rochiilor pe DY Fashion Multe dintre femei caută să aleagă rochiile potrivite. Fie că urmează un eveniment, o nuntă, petrecere, o gală sau dorești să impresionezi prin eleganța și stilul tău, tocmai ai găsit destinația ideală. Dar cum vei alege rochia și culoarea potrivite? Rochiile nu sunt doar articole vestimentare, ci mai mult de atât, ele reprezintă și o formă de exprimare personală, în care îți poți prezenta personalitatea doar printr-o ținută. Ele sunt purtate de către femei venind în diverse stiluri, acoperind toate tipurile de materiale fie pentru sezonul rece sau cald. Mai multe aici vezi. Primul pas în alegerea rochiei tale potrivite constă în citeste

SOLE lansează: Pop-Up Store SOLE 2024 – Discover. Shop. Shine.

România – 3 iulie 2024 – SOLE.ro , retailerul de top în produse cosmetice de înaltă calitate, are plăcerea de a anunța lansarea proiectului de vară 2024: Pop-Up Store SOLE. Această inițiativă inovatoare aduce o experiență de shopping unică și captivantă pentru iubitorii de frumusețe și îngrijire personală din întreaga țară.  Despre Pop-Up Store SOLE Începând cu 8 iulie 2024, Pop-Up Store SOLE va călători în principalele orașe din România, aducând cele mai noi și populare produse cosmetice direct la consumatori. Fiecare pop-up store va fi amenajat într-un stil modern și atrăgător, oferind vizitatorilor oportunitatea de a descoperi și testa produse de la branduri citeste

Pregătește-te pentru sezonul de construcții 2024 cu Somfy

Odată cu venirea verii și a zilelor mai calde, începe sezonul de construcții. Cum va fi acesta și ce provocări vor întâmpina consumatorii în 2024? Ce soluții pentru casa inteligentă merită luate în considerare? Somfy sugerează la ce să te gândești atunci când decizi să construiești. Să construiești sau să nu construiești? În anii anteriori, din cauza pandemiei, a unei inflații ridicate și a unei situații geopolitice instabile, piața construcțiilor a întâmpinat multe provocări. Casele pasive sau cu zero-energie sunt în prezent în creștere ca popularitate, deoarece necesită mai multe investiții la început, dar reduc costurile de întreținere și funcționare a casei în citeste

tRANSITNET – UN SERVICIU INOVATIV DESTINAT SIMPLIFICARII TRANZITULUI VAMAL

In comertul international, un exportator vinde bunuri fara a plati taxe si TVA in tara sa, in timp ce un importator va dori sa achite TVA si taxe doar dupa ce bunurile i-au intrat in depozit. Intre aceste doua locatii marfurile nu se afla in circulatie libera si pot fi transportate doar sub supraveghere vamala, ca un fel de magazin duty-free pe roti. Acest lucru se face in cadrul unei proceduri denumite tranzit vamal, care asigura datoria vamala in cazul in care marfurile dispar pe traseu sau nu ajung niciodata la destinatie. Pentru a veni in sprijinul celor interesati, SGS a citeste

Asociația Zi de Bine, în parteneriat cu Spitalul Clinic de Copii „Dr. Victor Gomoiu” și Spitalul de Psihiatrie Voila, inaugurează proiectul “Sunt (Im)Perfect”

Proiectul este adresat copiilor care se confruntă cu tulburări alimentare  Asociația Zi de Bine, în parteneriat cu Spitalul Clinic de Copii „Dr. Victor Gomoiu” și Spitalul de Psihiatrie Voila din Câmpina, inaugurează proiectul “Sunt (Im)Perfect”, un proiect pilot derulat pe o perioadă de 3 luni, care vizează recuperarea copiilor cu tulburări alimentare. Proiectul a presupus amenajarea unor saloane  din cadrul celor două spitale de referință din București și Câmpina. În plus, tot în cadrul acestui proiect, se va stabili primul protocol terapeutic pentru minorii care se confruntă cu tulburari alimentare, prin diagnosticarea și tratarea adecvată a acestor patologii. În luna august, campania citeste

Tuborg lansează un produs ideal pentru vară: Tuborg ICE în ediție limitată

București, 2 iulie 2024: Tuborg dă tonul verii cu un nou produs inovator, berea Tuborg ICE, filtrată la -1℃, cu 4.2% alcool. Rezultatul este o băutură mult mai fresh, care păstrează savoarea naturală, plină de aromă a hameiului, oferind o senzație de răcorire continuă, potrivită atât consumatorului clasic de bere Tuborg lager, cât şi tinerilor dornici să încerce produse noi, surprinzătoare. Cu o istorie de peste 140 de ani, Tuborg este un reper de calitate pe piața berii și a venit, de-a lungul timpului, în întâmpinarea consumatorilor cu produse îndrăznețe, adaptate noile tendințe și apreciate de consumatorii de orice vârstă, precum capacul special citeste

Raportul ESG al ELKO Group pe 2023: ”Sunt mândru de faptul că ELKO a devenit parte a inițiativei Science Based Targets”

Raportul ESG al ELKO Group pe 2023:  ”Sunt mândru de faptul că ELKO a devenit parte a inițiativei Science Based Targets” Grupul ELKO (denumit în continuare ELKO) a prezentat raportul ESG 2023, realizat în conformitate cu Directiva privind Raportarea Sustenabilității Corporative și cu Standardele Europene de Raportare privind Sustenabilitatea (ESRS). Utilizarea noii abordări în raportul 2023 a permis ELKO să prezinte informațiile într-o manieră mai structurată, fără abateri de la cerințe, și să evidențieze noile standarde de raportare. „Sunt mândru să vă prezint cel de-al treilea raport ESG al nostru. Ceea ce a început ca o călătorie în necunoscut a devenit un factor de igienă pe întreaga piață, legislația permițând noi standarde și cerințe de raportare. Am învățat cu sârguință și am făcut citeste

HONOR lansează două noi funcții inovatoare: prima protecție oculară AI Defocus Eye Protection din industrie și AI Deepfake Detection

HONOR lansează două noi funcții inovatoare: prima protecție oculară AI Defocus Eye Protection din industrie și AI Deepfake Detection La MWC Shanghai 2024, HONOR a prezentat noile funcții revoluționare, care utilizează inteligența artificială la nivel hardware pentru a ameliora miopia și a detecta eventuale fraude. [România, București – 26 iunie, 2024] - Brandul global de tehnologie HONOR a dezvăluit în cadrul discursului de la MWC Shanghai 2024, cele mai recente progrese AI centrate pe nevoile utilizatorilor: AI Defocus Eye Protection și AI Deepfake Detection. În cadrul sesiunii keynote, brandul a reafirmat angajamentul față de AI-ul centrat pe om integrat în dispozitive, subliniind potențialul hardware-ului activat de AI de a sprijini utilizatorii prin servicii personalizate, protejând totodată confidențialitatea acestora. „Inteligența artificială ne transformă viețile citeste

HONOR 200 Pro obține primul loc în clasamentul High-End de la DXOMARK

HONOR 200 Pro obține primul loc în clasamentul High-End de la DXOMARK Noul HONOR 200 Pro, creat pentru a redefini experiența utilizatorilor, a obținut scoruri de top în clasamentele DXOMARK, câștigând prestigioasele premii Gold Display și Eye Comfort. [București, România - 28 iunie 2024] Brandul global de tehnologie HONOR anunță că cel mai recent smartphone lansat, HONOR 200 Pro, a obținut recunoașterea din partea DXOMARK. Clasat pe primul loc în clasamentul High-End de la DXOMARK, HONOR 200 Pro reflectă angajamentul constant al HONOR de a crea inovații centrate pe nevoile utilizatorilor. În plus, HONOR 200 Pro a câștigat prestigioasele premii Gold Display și Eye Comfort Label, fiind apreciat pentru calitatea remarcabilă a display-ului și funcțiile citeste

Elena Pap, Numită Director Europa în cadrul Up Group: Un Pas Strategic în Expansiunea Europeană

Elena Pap, Numită Director Europa în cadrul Up Group: Un Pas Strategic în Expansiunea Europeană București, 17 Iunie 2024 – Up România anunță numirea Elenei Pap în funcția de Director Europa în cadrul Up Group, după o carieră de peste 20 de ani în care a ocupat poziția de CEO al Up România, în ultimii patru ani având cumulativ și poziția de Director Regional Up Group. Elena Pap este recunoscută pentru performanțele sale excepționale și contribuțiile semnificative la dezvoltarea companiei pe piața beneficiilor extrasalariale din România. Elena Pap a reușit să transforme Up România, dintr-o companie orientată către produse tradiționale, într-o companie orientată către tehnologie și inovație, consolidându-i poziția și extinzând afacerea în mod semnificativ. Sub conducerea sa, compania citeste

Batalia de la Turtucaia. Semnificaţiile unei înfrângeri

Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr
Turtucaia. Semnificaţiile unei înfrângeri

Batalia de la Turtucaia. Semnificaţiile unei înfrângeri

În 2019 vom sărbători Centenarul Marii Uniri. L-am rugat pe domnul profesor Constantin Hociotă să întocmească un material ce sper să deștepte curiozitatea tinerilor în legătură cu evenimentele istorice legate de Oltenită şi împrejurimi. Domnia Sa a făcut  în acest articol şi următorul o prezentare a luptei de la Turtucaia din perioada 19 aug./1 sept.—24 aug/6 sept 1916, lucru pentru care îi mulţumesc. (n.r.)

Pentru milioane de ostaşi, începutul Primului Război Mondial a corespuns cu o inexplicabilă satisfacţie. Plecarea pe front s-a făcut sărbătoreşte. Tinerii încorporaţi erau convinşi, indiferent de armatele din care făceau parte, că victoria le va aparţine. Toţi se vedeau eroii unui conflict scurt şi aducător de glorie finalizat „până la căderea frunzelor”.

Batalia de la Turtucaia. Semnificaţiile unei înfrângeri

Deşi a intervenit numai în 1916, după ce conflagraţia răvăşise continentul timp de doi ani, România a trecut la rândul ei prin aceeaşi etapă a unor înşelătoare certitudini. Cel puţin la nivelul opiniei publice a circulat convingerea că războiul nu va fi din cale afară de dificil. Succesele din primele zile, obţinute în luptele din Transilvania, au alimentat speranţele într-o victorie facilă.

Această atmosferă de suficienţă   şi patriotism declarativ a fost întreruptă cu brutalitate de evenimentele tragice de la Turtucaia. La mai puţin de 10 zile de la intrarea armatei în campanie, românii au înţeles cât de complicat, periculos şi impredictibil va fi războiul.

Cetatea Turtucaia era una din cele patru mari amenajări defensive—realizate de statul român cu preţul unor mari eforturi bugetare — alături de forturile Bucureştiului, „capul de pod” de la Cernavodă şi linia fortificată Focșani —Nămoloasa — Galați.

Lucrările nu erau definitivate deoarece nu numai fondurile, dar şi timpul fusese insuficient; trecuseră numai trei ani de când Cadrilaterul intrase în componenţa României. Sistemul defensiv cuprindea trei”linii” de rezistență,  în forma unor semicercuri subîntinse de cursul Dunării. Cele trei „linii” erau inegale în ceea ce priveşte calitatea dotărilor. Mai ales ultima”linie”de apărare, cea mai apropiată de vatra localităţii, era vulnerabilă. Speranţe se puneau în cercul defensiv intermediar, cu o lungime de 30 de kilometri, prevăzut cu 15 puncte de rezistență, dispuse în aşa fel încât să acopere cât mai bine zonele învecinate şi să poată interacţiona. Românii aveau aici 93 de piese de artilerie funcţionale şi alte 55 de tunuri de calibru redus, care nu puteau susţine dueluri cu artileria inamică. Putem vorbi, cu indulgenţă, de o densitate de cinci tunuri pe kilometru de front. Pentru comparaţie, menţionăm că în bătălia de la Verdun — aflată atunci în plină desfășurare — atât germanii cât şi francezii foloseau 90-95 de tunuri pe kilometru de front. Categoric, România nu avea asemenea posibilităţi, dar oricum artileria era insuficientă atât ca număr de piese cât şi în ceea ce priveşte calibrul acestora.

Trupele de infanterie—cei aproximativ 15.000 de ostaşi ai Diviziei a 17-a — erau la rândul lor insuficienţi, mai ales că multe unităţi erau alcătuite din rezervişti şi miliţieni, cu o capacitate combativă modestă. Ajutoarele sosite de la Olteniţa au asigurat echilibrul numeric în raport cu adversarul. Este vorba de cele 16 batalioane ale Diviziei a 15-a. Alături de infanterişti au fost trimise de pe malul stâng al Dunării aproximativ 40 de tunuri dintre care câteva de calibrul 105 mm.

Forţele inamice au avut superioritatea numerică în prima parte a confruntării, iar în ceea ce priveşte artileria, avantajul calitativ a fost permanent şi evident. Infanteria adversă cuprindea Divizia a 4-a Preslav, Brigada I din Divizia 1 Sofia şi grupul Hammerstein, de tăria  a patru batalioane, dintre care unul german şi trei bulgare.

Un alt decalaj între părţile beligerante s-a manifestat la nivelul experienţei de război. Forţele adverse erau avantajate şi din acest punct de vedere. Familiarizarea cu activitatea frontului începuse de doi ani în cazul germanilor, respectiv aproape un an în cazul bulgarilor. Pentru români, deopotrivă ofiţeri sau soldaţi bătălia a corespuns cu un necruţător ”botez al focului”. La aceşti factori de risc s-a adăugat poziţia nefavorabilă a cetăţii Turtucaia. Situată în colţul vestic al Cadrilaterului, localitatea era la fel de expusă atât unui atac frontal cât şi unuia prin învăluire. În ceea ce priveşte Dunărea, lipsa unui pod de pontoane a aşezat-o, dacă ne putem exprima astfel, în tabăra inamică. În timp ce pentru români erau extrem de anevoioase atât primirea unor întăriri cât şi retragerea, germano —bulgarii au folosit fluviul ca un mijloc natural de izolare a trupelor noastre. Aşa se explică faptul că paradoxal, acestea erau apropiate geografic de alte teritorii româneşti, dar logistic erau departe. Varianta logică era cooperarea cu garnizoana de la Silistra dar, ca de atâtea ori în războaie, soluţia cea mai simplă nu s-a materializat. Gestionarea situaţiei, într-adevăr complicată, totuşi fezabilă, a revenit unor ofiţeri importanţi ai Armatei române. Comandantul garnizoanei era generalul C. Teodorescu.   El se afla sub ordinele directe ale generalului Mihail Aslan, comandantul Armatei a-III-a, al cărei cartier general era la Bucureşti. În raport cu atribuţiile acestei forţe, locul se justifică. Totuşi, capitala  era mai puţin potrivită pentru generalul amintit. El avea evidente preferinţe pentru viaţa mondenă, mediu în care s-a erijat într-un imbatabil strateg de cafenea.

Primele ciocniri au avut loc pe 19 aug./1 sept. 1916, fără ca inamicul să-şi dezvăluie ambiţioasele intenţii. El a trecut la operaţiuni de amploare în ziua de 21 aug/3 sept.1916, când a atacat cu forţe importante sectorul Satu Vechi, de la vest de Turtucaia. Românii au luptat bine, păstrându-şi poziţiile. Surprinzător însă comandantul sectorului, colonelul Nicolicescu a ordonat retragerea. El a considerat, total nejustificat, că se află în faţa în faţa unui pericol de învăluire. Este clar acum că ofiţerul amintit a fost atât de preocupat de o posibilitate teoretică, încât s-a considerat în faţa unei situaţii „reale” şi a acţionat ca atare.

În ziua următoare  adversarul a pregătit în voie acţiunea ofensivă plănuită pentru data de 23 aug./5 sept.. Exceptând câteva riposte sporadice din partea artileriei şi infanteriei, românii au rămas inactivi. Probabil că planul Marelui Cartier General, care prevedea operaţiuni ofensive în Transilvania, respectiv defensive pe Dunăre şi în Cadrilater, a condus la această inexplicabilă pasivitate din partea comandanţilor. Nu numai că trupele noastre au urmărit ca pe un fel de spectacol pregătirile germano-bulgarilor, dar nici măcar nu au căutat să-şi adapteze defensiva, luând contramăsurile impuse de mişcările adversarului. Singura măsură importantă a zilei a constat în abandonarea poziţiilor din prima”linie” de rezistență.

De partea sa, generalul Teodorescu a cerut de urgenţă întăriri. Solicitarea a fost îndeplinită; Divizia a 15-a s-a îndreptat spre Olteniţa, pentru a traversa Dunărea spre Turtucaia. Această forţă importantă a trecut fluviul eşalonat astfel că nu a putut participa cu întregul efectiv la confruntarea din 23 aug./5 sept. Chiar şi aşa, înaintea luptei hotărâtoare, forţele umane erau aproximativ egale. Un comandant bine pregătit ar fi avut suficiente alternative pentru a compensa inferioritatea calitativă a artileriei şi lipsa de experienţă a trupei cu avantajele oferite de lupta defensivă…..

Profesor Constantin Hociota

Continuare în numărul de mâine, aici

Comments

comments

loading...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Winston Churchill
250px-Churchill_HU_90973

Puterea corupe iar puterea
absoluta corupe absolut.

acupunctură sujok, kinetoterapie, gimnastică medicală, drenaj limfatic, masaj medical, reflexoterapie sunteți invitați la Cabinetul de Recuperare Medicala Oltenița.
tel. 0721 170 958 sau email coteagabi@yahoo.com

Follow Buttons
FollowFollow on FacebookFollow on Google+Tweet about this on TwitterFollow on LinkedIn
noiembrie 2017
L Ma Mi J V S D
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Meta
Ipu, public, ziar, publicitate, natura, Oltenita, Romania, prejudecati, balsam, SUA, UE, atentate, blogging, Videochat , tip, Italia, drepturile omului, Santierul Naval Oltenita, istorie, apa, padure, pescuit, Turcia, NATO, ONG, Enel, Iohanis, SEO , Biosano,
Traduceri

Execut traduceri  documentații tehnice, instrucțiuni de folosire, etc. pentru gadgeturi diferite, mașinării, și altele din limbile rusă, franceza și engleză în limba română. Contract de colaborare.

Amănunte pe mail de contact al publicației.

office@ziarulluiipu.ro

Smart Youtube Widget
Top Rated
Newsletter

Salut! Iti pot oferi gratuit acces la cele mai noi stiri.

Ce trebui sa faci este doar sa introduci adresa ta de e-mail si sa te bucuri de informatiile pe care le vei primi

Free Website Translator

https://www.facebook.com/ziarulluiipu.ro