Jante de otel sau din aliaj?
Cand vine vorba de jante auto , parerile sunt impartite. Din ce in ce mai mlti prefera jantele din aliaj, pentru ca li se par mai rezistente si, mai ales pentru ca arata mai bine. Da fapt, sunt foarte multi cei care pun designul pe primul loc, dar nu sunt deloc dispusi sa recunoasca faptul ca pentru ei estetica este mai importanta decat functionalitatea. Acesta este reprosul pe care cei „de moda veche” il fac „aliajistilor”, atunci cand cele doua categorii intra in polemica. Fiecare tabara are argumente in sprijinul optiunii sale.
Jante de otel sau din aliaj?
Primul argument al „tablagiilor” (v-ati dat seama ca porecla asta au scornit-o „aliajistii”, nu-i asa?) e ca jantele de otel sunt mai ieftine. „Nu degedaba majoritatea autovehiculelos tip de jante, orice conducator auto isi poate cumpara doua seturi complete de roti – unul de vara si unul de iarna. Si odata ajunsi aici cu discursul, trec la al doilea argument: si anume ca „iarna sunt mai bune jantele din otel”. Al treilea argument este ca, spre deosebire de jantele de aliaj „care se fisureaza”, dupa care „mai sunt bune doar de aruncat” cele din otel pot fi indreptate (chiar si in parcarea din spatele blocului, folosind ciocanul) si, daca e nevoie, pot fi chiar sudate. In viziunea lor, „bomboana de pe coliva” il constituie cel de al patrulea argument: ca jantele de aliaj sunt, de fapt, mai grele. Urmeaza apoi concluzia: „fitze dom’le, fitze”!
La randul lor, „aliajistii” se declara adepti ai progresului tehnologic si riposteaza la primul argument al preopinentilor cu proverbul „dai un ban, dar stai in fata”. Al doilea argument il resping cu vehementa, pentru ca „iarna e zloata” si deci jantele de otel vor sfarsi inevitabil prin a rugini. Iar rugina nu dauneaza doar aspectului estetic… La argumentul nr. 3 (cel cu reparatia mai usoara) adeptii jantelor din aliaj riposteaza cu „nu intotdeauna” – dupa parerea lor, cele din otel se deformeaza „din orice fleac”, inclusiv in momentul negocierii unor viraje si nu intotdeauan pot fi indreptate. Iar in ceea ce priveste punctul 4, contra-argumentul este: „nu toate” – intr-adevar, exista si jante de aliaj teribil de usoare, care, datorita calitatilor deosebite ale materialului din care sunt facute, pot avea decupaje mari, care lasa discurile de frana „sa se aeriseasca”. Ce e drept insa, acestea sunt „mai grele” la pret…
E clar ca polemica nu va inceta niciodata – mai ales ca intre timp au aparut si jantele din fibra de carbon.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.