Contabilitatea este o activitate care nu poate lipsi din nicio companie, aceasta avand un dublu rol in buna desfasurare a unui business. In primul rand, contabilitatea reprezinta o reflectare oficiala a activitatii unei firme in fata statului, care are caracter obligatoriu. Contabilitate – keez.ro Contabilitate – keez.ro Declaratiile contabile sunt documente pe baza carora se stabilesc impozitele, taxele si contributiile la stat. Pe de alta parte, contabilitatea ajuta un antreprenor sa monitorizeze activitatea din punct de vedere financiar si al gestiunii si sa ia deciziile corecte din punct de vedere managerial. Avand in vedere ca majoritatea antreprenorilor nu sunt experti contabili, acestia apeleaza la firme de specialitate care sa se ocupe de aceasta activitate. Mai mult decat atat, ei nu dispun de cunostintele si expertiza necesara pentru a evalua performantele firmei cu care colaboreaza, drept pentru care dezvolta o relatie de incredere unilaterala, dand mana libera contabilului, care poate fi competenent sau nu. Din pacate, un antreprenor afla ca au fost comise erori contabile abia cand este prea tarziu si este nevoit sa suporte sanctiuni si penalizari din partea institutiilor statului. Multi antreprenori, chiar daca nu sunt multumiti de performantele contabilului, prefera sa se complaca si sa colaboreze in continuare cu acesta, din mai multe motive: Xby Counterflix – faptul ca s-au obisnuit sa colaboreze cu o anumita firma; – teama ca procesul de schimbare a firmei de contabilitate va fi unul dificil si prefera sa nu se complice; – nu vor sa se loveasca de birocratie si cozi interminabile la institutiile statului. Insa, in realitate, motivele enumerate mai sus sunt complet nejustificate. Iata de ce: 1) Firmele de contabilitate pot colabora cu zeci de clienti simultan. Vechimea colaborarilor nu are nicio legatura cu profesionalismul si competenta acestora. Unii clienti sunt noi, altii mai vechi, insa performantele trebuie sa fie mereu aceleasi, in mod nediscriminatoriu. 2) Contabilitatea este un serviciu ca oricare altul. Exista mai multe firme in Romania care ofera acest serviciu, acestea aflandu-se in competitie si ocupand o “felie din piata” mai mica sau mai mare, in functie de calitatea serviciilor pe care le ofera. Daca esti antreprenor, ai libertatea de a alege sa colaborezi cu firma pe care o consideri tu cea mai competenta. In niciun caz nu ar trebui sa te simti “captiv” in colaborarea cu un anumit contabil, chiar daca acesta va incerca sa te convinga ca numai el iti poate oferi servicii de calitate, mizand pe faptul ca deja lucrezi cu el de ceva timp. Asadar, daca vrei sa schimbi firma de contabilitate, afla ca este mai simplu decat crezi si ca nu te vei lovi de atata birocratie. Iata cum o poti face in numai 2 pasi: Pasul 1 Stabileste data de la care vrei ca noua firma sa preia activitatea. Contabilitatea prespune raportarea lunara la stat, asadar schimbarea trebuie sa aiba loc in mod obligatoriu la inceputul lunii. Nu ai restrictii cu privire la o anumita luna sau perioada a anului, deoarece noua firma de contabilitate va prelua activitatea folosindu-se de balanta lunii anterioare. Pasul 2 Imputerniceste un reprezentant al noii firme de contabilitate pentru a depune in numele tau declaratiile necesare la ANAF si Revisal. Xby Counterflix Dupa cum poti observa, procesul este unul simplu, care implica numai 2 pasi! Nu trebuie sa bati drumuri prin oras, sa stai la cozi interminabile si sa te confrunti cu prea multa birocratie. Insa ce faci daca nici noul contabil nu te multumeste? Vei schimba firma de contabilitate la nesfarsit? Din fericire, exista o solutie pentru tine: serviciile de contabilitate online. Progresul tehnologic din ultimii ani a permis contabilitatii sa faca un salt rapid in era informationala a secolului XXI. Astfel, in premiera in Romania, keez .ro a lansat o platforma online prin care antreprenorii si contabilii pot comunica usor, rapid si in timp util. Insa o platforma de contabilitate online de la keez.ro este mult mai mult decat un canal de comunicare, aceasta fiind un adevarat instrument de management operational, care il ajuta pe antreprenor sa economiseasca timp pretios si sa isi gestioneze business-ul mult mai eficient. Datorita platformei de contabilitate online de la keez.ro, nu vei mai avea nevoie de un contabil cu care sa te intalnesti in fiecare luna pentru a-i preda “sacosa” de documente, pentru ca abia pe data de 25 a lunii urmatoare sa primesti cateva declaratii pentru ANAF. Keez.ro iti ofera timpul necesar pentru a te focusa pe sarcinile antreprenoriale. Tot ce trebuie sa faci este sa faci o poza documentului pe care il doresti inregistrat si sa il uploadezi in aplicatia dedicata. Odata incarcat, documentul este preluat, analizat si procesat de catre expertii nostri contabili. Oricand ai nevoie, poti consulta documentele si rapoartele aferente activitatii companiei tale, in format elecronic, de pe laptop, PC, tableta sau telefon mobil! Mai simplu de atat nu exista!

0
Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr

Top 5 beneficii în 2017: tichete de masă, cadouri, decontarea transportului, vacanțe în România și pensii private
Cel mai scump beneficiu accesat a fost un pachet de naștere, în valoarea de 4.950 de lei
Companiile client au cheltuit anul trecut peste 46 de milioane de lei pentru beneficiile angajaților
Sumele alocate lunar de companii pentru beneficiile angajaţilor variază între 150 şi 750 de lei
Tendințe 2018: interes crescut pentru carduri cadou, sport & fitness și servicii medicale
.
.

București, 14 martie 2018 – Tichetele de masă, cadourile, decontarea transportului, vacanțele în România şi pensiile private sunt principalele beneficii extrasalariale pe care angajații și le-au ales anul trecut, potrivit unui studiu BenefitOnline.ro, cea mai mare platformă online de beneficii extrasalariale din România. În medie, opțiunile angajaților s-au schimbat o dată la două luni.

În prezent, mai bine de 60.500 de angajați din peste 200 de companii din diverse industrii, precum IT, automotive, banking, share-service şi telecom, utilizează platforma BenefitOnline.ro pentru a-și alege singuri beneficiile extrasalariale. BenefitOnline.ro include peste 2.540 de beneficii extrasalariale active, de la aproape 1.400 de furnizori.

Cele mai dorite beneficii extrasalariale

Anul trecut, cele mai accesate beneficii au fost din categoria celor deductibile: tichetele de masă – 52% din bugetele cheltuite în platforma BenefitOnline.ro au fost direcţionate către acest tip de beneficiu. În topul preferinţelor angajaţilor români se mai află şi cadourile (oferite sub formă de carduri cadou la retaileri importanți, tichete sau vouchere de cumpărături etc.) – aproape 24% din bugetele de beneficii fiind alocate pentru diferite tipuri de cadouri – precum și decontarea serviciilor de transport în comun sau a carburantului – 10,5% din buget. Vacanțele în România s-au situat pe locul al 4-lea în topul preferințelor angajaților români, accesarea lor realizându-se prin intermediul voucherelor de vacanță. Pensiile facultative – pilonul 3, activitățile din zona sport & wellness și sănătate (categorie ce include abonamente la rețele private de sănătate, asigurări de sănătate, servicii stomatologice) s-au regăsit de asemenea în preferințele angajaților de anul trecut.

Xby Counterflix

„Am observat, în 2017, o apetență a angajaților pentru cadouri și gift-carduri, abonamente pentru sport & wellness, cât și pentru diferite tipuri de servicii medicale, categorii care atrag interesul și bugetele utilizatorilor platformei BenefitOnline.ro. Ne așteptăm ca această tendință să se accentueze și mai mult anul acesta”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

„Soluția BenefitOnline.ro le permite angajaților acumularea parțială sau totală a bugetului lunar primit de la companie, astfel că, anul trecut, aproximativ 40% dintre angajaţi au utilizat această facilitate a platformei, fapt care le-a permis să acceseze beneficii cu valori mai ridicate”, mai spune Stelian Bogza.

Cel mai scump beneficiu accesat anul trecut, în platforma BenefitOnline.ro, a fost un pachet de naștere, la un furnizor privat de servicii medicale, în valoare de 4.950 de lei.

Top 10 cele mai dorite beneficii de către angajații care au utilizat platforma BenefitOnline.ro în 2017* (*exceptând tichetele de masă)

Cu toate că femeile și bărbaţii au arătat interes similar pentru mare parte din beneficii, în anumite situaţii, opţiunile angajaţilor s-au diferenţiat în funcţie de sex. Astfel, în 2017, femeile au optat mai mult pentru cadouri şi cursuri profesionale, iar bărbaţii au investit mai mult în vacanțe în România şi pensii private.

Opțiunile angajaților au fost diferite și în funcție de generația din care fac parte. Portofoliul de angajați care au folosit platforma BenefitOnline.ro în 2017 a fost împărțit astfel: Baby Boomers (> 48 de ani) – 2,2%, Generația X (38 – 48 de ani) – 16,5%, Generația Y (18 – 37 de ani) – 81,3%.

Astfel, concluzia alegerilor de beneficii pe generații a fost că toţi angajaţii, indiferent de vârstă, își doresc cadouri, servicii de sănatate sau transport, în egală măsură. Totuşi, angajații din generația Y (cu vârste cuprinse între 18 – 37 de ani) sunt motivați mai mult de cursuri profesionale și limbi străine și de vacanțe în România. Angajații din generația X (cu vârste cuprinse între 38 – 48 de ani) au investit mai mult în pensii private și vacanțe în România.

Xby Counterflix

Când angajații achită cu banii lor beneficiile voluntare care reprezintă diverse oferte și reduceri negociate direct de BenefitOnline.ro, la diverși furnizori, abonamentele și activitățile de sport & wellness domină alegerile, cu 39% din totalul opțiunilor, urmate de produse fashion & beauty (20%), gadget-uri IT și abonamente telecom (14%), oferte la restaurante & cafenele, activitați pentru timp liber și hobby, servicii medicale și auto.

Bugetele de beneficii alocate de angajatori

Angajatorii au cheltuit peste 46 de milioane de lei pentru beneficiile pe care angajații le-au ales anul trecut în platforma BenefitOnline.ro. Bugetul de beneficii cheltuit de companii în 2017 a fost mai mult decât dublu față de anul precedent și anticipăm pentru 2018 un volum de minimum 100 milioane de lei. În primele două luni ale anului 2018, bugetul de beneficii al companiilor deja alocat angajaților a fost de aproximativ 23 de milioane de lei.

Sumele acordate lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaţilor variază între 150 de lei şi 750 de lei.

„BenefitOnline.ro le oferă angajatorilor multiple avantaje de ordin fiscal și de eficientizare a bugetelor de beneficii ale companiilor, cât şi reducerea gradului de încărcare operaţională a departamentelor de HR şi financiar, contribuind, în acelaşi timp, la creşterea nivelului de motivare şi retenţie a angajaţilor. Astfel, trei sferturi dintre companiile care au ales BenefitOnline.ro pentru a-și motiva angajații spun că utilizarea platformei le facilitează administrarea mai uşoară a beneficiilor acordate și îi ajută în procesul de retenție”, spune Adrian Sârbu cofondator BenefitOnline.ro.

Avantaje fiscale pentru angajați și angajatori

Tichetele de masă, acordate conform prevederilor în vigoare, beneficiază de deductibilitate și exceptare de la plata taxelor salariale pentru sumele acordate pentru angajatori, iar angajații plătesc cota actuală de 10% aferentă impozitului pe salarii.

Xby Counterflix

De același regim fiscal (taxe 0% pentru angajator și 10% impozit pe venit pentru angajat) beneficiază și voucherele de vacanță, acordate în cuantum anual maxim de 11.400 de lei.

Cadourile și tichetele cadou oferite angajaților și copiilor minori ai acestora, în cuantum de până la 150 de lei per eveniment special, beneficiază de deductibilitate și sunt scutite de la plata taxelor și impozitelor. Angajatorii pot oferi, fără taxe, cadouri și tichete cadou de 8 Martie – doar angajatelor, de 1 Iunie – doar copiilor minori ai angajaților, de Paști și de Crăciun – tuturor angajaților și copiilor minori ai acestora, precum și la alte evenimente care păstrează încadrarea de cheltuieli cu caracter social.

Serviciile medicale, oferite sub formă de abonamente la rețele și clinici medicale private sau asigurări de sănătate, în limita a 400 de euro pe an (aproximativ 150 de lei pe lună), beneficiază de exceptare de la plata taxelor – atât pentru angajator, cât și pentru angajat. Netaxabile sunt și pensiile facultative din pilonul 3, menținând limita a 400 de euro pe an (aproximativ 150 de lei pe lună).

„Anul trecut, peste 2,1 milioane de lei din bugetul alocat de angajatori pentru beneficii prin platforma BenefitOnline.ro au fost cheltuiți pe servicii medicale și pensii private, reprezentând o creștere de aproape cinci ori față de anul 2016 a acesor categorii de beneficii”, spune Stelian Bogza.

Trainingurile profesionale, fără limitare anuală a sumei alocate, precum și decontarea abonamentelor pentru transportul în comun folosite de angajați pentru drumul de acasă la locul de muncă sunt cheltuieli deductibile pentru companii.

Despre BenefitOnline.ro

BenefitOnline.ro este platforma online cu cele mai multe beneficii extrasalariale pentru angajați din România și le oferă companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea și integrarea în contabilitate și salarizare a beneficiilor acordate angajaților.

În prezent, mai mult de 60.500 de angajați din România accesează platforma BenefitOnline.ro pentru a-și alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paletă de peste 2.450 de beneficii disponibile, de la 1.386 de furnizori.

Comments

comments

loading...
Share.

About Author

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.