Freonul si intrebuintarile lui

0
Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr
Freonul si intrebuintarile lui

Freonul si intrebuintarile lui

Freonul este o substanta / compus chimic, denumirea lui stiintifica este clorofluorocarburi / hidrofluocarburi. Freonul este o substanta inodora, insipida, neinflamabile si noncorozive si sunt adesea dolosite ca substante frigorifice. Pe langa industria frigorifica acesta este folosit si in unele instalatii anti incendiu. Acesta mai este folosit si ca agent de racier in instalatiile de aer conditionat cat si in compozitia aerosolilor din flacoane, in deodorante sau in fixativele pentru par. Inhalarea lui nu este daunatoare si nici toxica, dar un volum mare de freon intr-un spatiu inchis poate fi foarte periculos pentru ca duce la asfixiere.

Freonul si intrebuintarile lui

De a lungul timpului au aparut mai multe tipuri de freon. Si da, unul din aceste tipuri de freon auto este acel agent frigorific care ajuta la o buna functionare a sistemului de aer contidionat din masinile noastre.
Agentul frigorific a aparut in anul 1834, cand americanul Jacob Perkins a brevetat o masina frigorifica, aceasta functiona prin combrimarea mecanica de vapori si continea ca agent frigorific oxidul de etil. Apoi in 1976 Carl von Linde utilizeaza amoniacul ca agent frigorif si reuseste sa permita o adevarata dezvoltate a acestor instalatii frigorifice.
Cele mai cunoscute tipuri de freon sunt: tipul R22, tipul R407C si tipul R410A.
Tipul R22 este un agent frigorific neecologic si deja nu se mai gaseste mai nicaieri pe piata, pentru ca el a fost interzis in anul 2010 pentru ca era efectele lui esrau foarte daunatoare asupra mediului inconjurator. Multe studii arata ca anumte tipuri de freon distrug stratul de ozon. Cercetatorii au descoperit ca stratul nostru de ozon este atat de distrus, incat abai in anul 2050 gaurile din el se vor inchide complet.
Tipul R407C este un substituent al agentului frigorific R22 care nu are nici un efect asupra stratului de ozon. Performata lui este aproape identica cu cea a lui R22 si poate fi folosit in toate echipamentele de uz commercial sau casnic.
Tipul R410A este sigurul tip de freon care o data introdus in sistemul unui echipament nu mai poate fi completat (in cazul unor pierderi) ci este recomantat sa se schimbe intrega cantitate de freon.
Sistemul de aer conditionat al masinilor folosesc freonul. Iar o data la 2 ani este recomandat ca fiecare masina sa fie verificata si sa se realizeze operatiunea de completare sa reincarcare completa a freonul. De asemenea este obligatoriu sa se faca o reincarcare cu freon atunci cand sistemul de aer conditionat al masinii sufera modificari, si vorbim despre orice modificare, indiferent de cat de banala poate parea ea. Operatiunea de incarcare cu freon auto dureaza aproximativ 30 de minute si nu este foarte costistioare, ea se realizeaza cu ajutorul unui aparat performant care poate prezice cantitatea exacta de care orice masina are nevoie pentru o buna functionare a sistemului de aer conditionat.
Principala cauza care duce la inlocuirea freonului este neutilizarea sistemului de aer conditionat, dar si eventualele scurgeri care au loc in sistem. De aceea este indicat sa pornesti aerul conditionat al masinii si pe timp de iarna si sa il lasi sa functioneze pentru cateva minute.

Comments

comments

loading...
Share.

About Author

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sari la bara de unelte