Lucruri pe care cu siguranta nu le stiai despre toba de esapament

0
Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr
toba de esapament Lucruri pe care cu siguranta nu le stiai despre toba de esapament

Lucruri pe care cu siguranta nu le stiai despre toba de esapament

Toba face parte din sistemul de esapament al masinii. Ea are un rol foarte important in reducerea noxelor si a evacuarii gazelor arse in motor catre spatele automobilelor, de asemena acestea (tobe auto) au si rolul de a reduce zgomotul creat de autovehicul.

Toba de esapament. Lucruri pe care cu siguranta nu le stiai despre ea

Se stie ca femeile au avut de a lungul timpului inventii marete, ei bine ele nu s-au dat inlaturi nici la inventarea echipamentelor pentru masini. Mary Anderson a inventat in anul 1903 sistemul de stergere automata (stergatoarele de parbriz.) Motivul: din mila, aceasta a observat cum un sofer era nevoit sa stearga din minut in minut parbrizul unei masini in timpul unui viscol si s-a gandit ca ii poate face viata mai usoara. Ei bine ea schitat dispozitivul care era actionat manul din interiorul masinii si a dat schita cuiba sa o execute. Din pacate a obtinut un brevet de inventator ce era valabil doar 17 ani, iar cand a incercat sa il vanda unei companii canadiene a fost refuzata, pentru ca inventia ei ar fi putut compromite un lucru serios. Abia in 1920, dupa ce brevetul a expirat, comerciantii de masini au deveniti brusc interesati de aceasta inventia. Prima firma care a dotat masinile cu inventia lui Mary Anderson a fost Cadillac in anul 1922.
Dar sa revenim la tobele auto, nu e asa ca lumea e una mai linistita acum ca ele exista? Nu stiti care e diferenta? Ei bine atunci nu cred ca ati vazut vreodata o masina fara toba de esapament, care pe langa ca scoate o multime de noxe si polueaza ingrozitor de mult, sunetul pe care il produce aceasta este foarte puternic. Dolores Jones este femeia care a inventat amortizorul de zgomot de la esapament. Inventia dateaza din anul 1917. Dar la acea vreme masinile erau foarte putine si zgomotul nu deranja prea tare. Asa ca utilizarea tobei de esapament a devenit din ce in ce mai vizibila dupa Primul Razboi Mondial.
Stiati ca pe langa gropile imense pe care le avem in asfat si care ne pot distruge toba de esapament un alt inamic este rugina? Ea se dezvolta usor in mediile ridicate, dar si in prezenta umezelii. De asemenea daca alegi sa repari toba prin sudura, asta nu inseamna ca ea o sa mai tina foarte mult timp. Singura varianta este inlocuirea ei, asta este singura varianta durabila.
De asemenea in tara noastra metalele rare din tobele catalitice nu pot fi recicla, acesta este unul din motivele pentru care se prefera inlocuirea lor si trimiterea tobelor stricate in tarile europene care pot extrage metalele pretioase. Pentru ca da, acele tari au mai multe uzine care se ocupa cu extragerea metalelor pretioase din echipamentele masinilor.
Stiti care sunt urmarile incurcarii motorinei cu benzina? Ei bine, masina nu va mai accelera corect, se va spraincalzi si va scoate un fum inecaciuon pe esapament. Dupa acest eveniment nefericit va trebui bine inteles curatata instalatia de alimentare si inlocuite bujiile. Iar la masinile cu injectie si catalizator aceast neatentie poate avea mult mai multe consecinte si mult mai grave.

Comments

comments

loading...
Share.

About Author

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sari la bara de unelte