Vitamine pentru oboseala si stres care te ajuta sa scapi de insomnii

0
Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr

Cei care nu au suferit niciodata de insomnie au tendinta de a banaliza aceasta afectiune care e, in realitate, foarte chinuitoare si daunatoare pentru psihicul persoanelor afectate, dar si pentru intregul organism privat de somnul atat de necesar.

Ce trebuie sa stii este ca de foarte multe ori insomnia este o afectiune care se poate trata relativ usor, daca iei masurile potrivite. Daca nu vorbim despre episoade sporadice de insomnie, cauzate de diverse evenimente neobisnuite de peste zi, de agitatie sau emotii, de exemplu, ci despre o stare obisnuita, e neaparat necesar sa mergi la medic si sa soliciti un consult si un set complet de analize. De cele mai multe ori, asa cum iti spuneam, solutia este foarte simpla, iar niste suplimente alimentare sau o schimbare in meniul tau zilnic pot face minuni.

Iata care sunt cele mai comune deficiente de vitamine si/sau minerale care pot cauza insomnii:

1. Deficienta de fier

Printre altele, deficienta de fier cauzeaza sindromul picioarelor nelinistite, care, de cele mai multe ori, perturba somnul persoanelor afectate. Consuma alimente bogate in fier sau ia suplimente de fier, insa doar daca medicul ti le recomanda. Tii post? Vezi ce poti sa mananci pentru a-ti lua cantitatea zilnica de fier!

2. Deficienta de magneziu

Deficienta de magneziu poate cauza anxietate si nervozitate, care te impiedica sa adormi sau sa ai un somn linistit. In plus, lipsa de magneziu poate cauza crampe musculare, o cauza comuna pentru insomnii. Daca medicul constata o deficienta, alege sa introduci in dieta ta alimente bogate in magneziu. O sursa bogata in calciu si magneziu este pudra de roscove. Citeste si: 10 simptome ale lipsei de magneziu

3. Deficienta de calciu

Deficienta de calciu duce la agitatie in timpul somnului si la treziri frecvente. Calciul are un efect calmant asupra sistemului nervos datorita faptului ca ajuta organismul sa transforme triptofanul in serotonina, care regleaza starea de bine. Serotonina, la randul ei, este convertita in melatonina, un hormon care ajuta la reglarea somnului. Consuma alimente bogate in calciu sau ia suplimente, daca medicul ti le recomanda. Tii post? Vezi ce alimente de post contin calciu!

4. Deficienta de vitamina B12

Vitamina B12 ajuta la metabolizarea calciului si a magneziului si lucreaza impreuna cu acestea pentru a converti triptofanul in serotonina. Deficienta de vitamina B12 poate duce la stari de iritabilitate, epuizare si insomnii. Vezi ce alimente contin vitamina B12!

Citeste mai multe informatii despre vitamine pentru oboseala.

Comments

comments

Share.

About Author

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.