Comercianții oltenițeni. Cum îsi tratează clienții?

0
Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr
Comercianții oltenițeni. Cum îsi tratează clienții?
Comercianții oltenițeni. Cum îsi tratează clienții?

Comercianții oltenițeni. Cum își tratează clienții?

Update: ora 18

La ora 18 am intrat în magazin și am văzut ca s-au schimbat lăzile cu mandarine, acestea sunt corespunzătoare calitativ.

Mă voi referi la un singur magazin care este în apropierea locuinței mele. Aura şi Rareș. În urma cu peste un an am făcut o sesizare atât la OPC cât şi la ISU pentru a semnala unele deficiențe. Marfa nu era ținută corespunzător în lăzile frigorifice, iar spațiul de deplasare intre rafturi era blocat de angajații magazinului care așezau marfa, de căruțuri ramase goale şi  de felurite materiale publicitare, rafturi cu sticle, etc. Ulterior Aura şi fiul ei Ariton m-au abordat când am intrat din nou în magazin; mai era puțin și cred că luam bătaie!  

A intervenit soțul Aurei, Aurel care a aplanat conflictul. Am avut o discuție zic eu amicală în care mi-a promis că va rezolva el problemele. Ținând cont de amenda primita de la ISU mi-a dat un exemplu exprimat plastic: „Dacă duci un sac în spinare şi mai vine altul care mai adaugă încă un sac ce faci? Cazi în genunchi şi mori.”

Comercianții oltenițeni. Cum îsi tratează clienții?

O perioada am văzut unele mici schimbări în bine, dar ulterior acestea au dispărut. Zilele trecute îl atenționam din nou, pe Ariton, ca spaţiile dintre rafturile cu mărfuri, şi aşa mici ̶  nu pot circula două persoane, una pe lângă alta, decât cu greutate  ̶  erau pline şi închise de angajații magazinului care aranjau marfa. În caz de incendiu sau cutremur nu ai pe unde să ajungi la ieşire ( şi aici ar trebui să se sesizeze ISU pentru ca nu exista doua ieşiri). La observația mea îmi răspunde ca pot să plec la alt magazin daca sunt nemulţumit.

Astăzi la casă era o fata măruntă, plinuță şi brunetă. I-am reproşat ca majoritatea legumelor şi fructelor sunt sub normele de calitate la preț maxim, sugerându-i că ar trebui scăzute preşurile sau ca marfa să dispară de la raft. Mandarinele erau în doua lăzi, 80% din ele fiind stricate. Cartofii la fel iar ceapa sănătoasă era plină de numeroase alte cepe intrate în putrefacție. Preţul era acelaşi ca cel cu care s-au vândut când erau proaspete.

Comercianții oltenițeni. Cum îsi tratează clienții?

Urmare a observației mele fata respectivă mi-a răspuns: „Puteți să vă alegeţi ce doriţi ̶  ce să alegi daca totul este stricat ̶  sau puteți pleca la alt magazin”.

Aceasta este concepția celor de la Aura şi Rareș ̶  tratează clienţii cu lipsă de respect ̶, atitudine care nu face altceva decât să degradeze actul de comerţ.

Săptămâna trecută am fost la București să îmi cumpăr o cămaşă. Am intrat intr-un magazin specializat. Am cerut vânzătoarei o cămaşă. Nu s-a potrivit. Am probat alta. Nici aceasta nu s-a potrivit. Am mai probat una cu acelaşi rezultat.

Vânzătoarea amabilă mi-a mulţumit că am vizitat magazinul şi m-a invitat să revin peste o săptămână ca sigur mai aduce marfă şi va comanda ceva care să mi se potrivească. Este drept că magazinul reprezintă o marcă de renume: Secuiana 

Comercianții oltenițeni. Cum îsi tratează clienții?

În aceeaşi zi am mers să schimb un sacou pe care mi l-a cumpărat fata mea şi era puțin cam mare. Am mers la magazinul Peek and Clopenburg  , de unde era cumpărat sacoul executat de firma Christian Berg. In magazin angajata care vindea a recunoscut-o imediat pe fiica mea şi a venit intrebînd daca este o problemă cu sacoul. După ce i-am explicat că vreau un sacou mai mic, cu o amabilitate extremă, a căutat şi mi l-a oferit. După proba s-a dovedit a fi bun. A făcut extraordinar de repede actele de schimb şi am plecat acasă mulțumit. Nu mai spun că discuția a fost excepțională, am fost invitați să venim de fiecare data când avem nevoie. Menționez ca în ambele cazuri nu am lăsat nici un leu ciubuc.  

Concluzia mea este că şi în Oltenița se poate face comerţ civilizat daca vrei. Am întâlnit la toate marketurile din Olteniţa, Lidl, Carrefour Market, Penny, Profi, o atitudine mult mai civilizată şi amabilă faţă de clienţi decât aici, la Aura şi Rareş. Oare de ce nu vor să înveţe şi ei.

Eu pot să îmi aleg magazinul, dar magazinul lor este mai aproape de mine. Sper că nu voi avea geamurile sparte sau să fiu bruscat pe stradă de prietenii lui Ariton @company.

Comments

comments

loading...
Share.

About Author

https://www.ziarulluiipu.ro

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.