Ziarul lui Ipu

Cum evoluează piața digitală din România și ce avantaje au magazinele online care folosesc anumite instrumente de promovare

București, 30 martie 2023. Creșterea semnificativă a utilizării internetului în ultimii ani și dezvoltarea fără precedent a tehnologiilor digitale în diferite sectoare - cum ar fi comerț electronic, servicii financiare, publicitate online etc. - au avut ca efect direct o maturizare a pieței digitale din România. Studii de specialitate citate de Optimized, una dintre cele mai cunoscute agenții din plan local specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce, arată că 8 din 10 români descoperă un produs online în special în motoare de căutare, iar aproximativ 80% dintre români au făcut citeste

Brotac te duce pe tărâmul broaștelor

Brotac te duce pe tărâmul broaștelor Pe data de 22 03 2023 am plecat bejenie pentru a îmi fi recoltate analize. Doream să aflu cum mai stau cu glanda tiroidă. Astăzi si ieri ar fi trebuit să beneficiez de serviciile clinicii (oare) Brotac. Este vorba de trei analize pentru diagnosticarea stării sănătății mele prin prisma gradului de afectare a glandei tiroide. Trimiterea către laboratorul de analize de la medicul specialist din cadrul centrului am primit-o in urma cu cca o săptămână si am fost programat pentru data de 22 03 2023. M-am prezentat la data menționată, mi s-au recoltat analizele, dar fetele de la recepție nu citeste

Cauți pariuri meciul zilei? Ponturi din partea specialiștilor, pentru biletele tale, online găsești

Cauți pariuri meciul zilei? Ponturi din partea specialiștilor, pentru biletele tale, online găseștiDacă te numeri printre amatorii jocurilor de noroc de la noi din țară și îți dorești ca șansele tale de câștig să se mărească, te afli în locul potrivit! Poți obține gratuit ponturi din partea specialiștilor pentru biletele tale, fie că este vorba despre un sport mai mult sau mai puțin popular. De la ponturi pentru fotbal, până la cele pentru baschet, handbal sau tenis, specialiștii îți vor oferi zilnic informațiile de care ai nevoie. Site-ul Ponturi și Pariuri îți oferă acces la multiple detalii despre fiecare partidă în parte, iar la final vei beneficia de un pronostic pentru meciul citeste

MEDICAMENTUL EMPAGLIFLOZIN ESTE COMPENSAT 100% PENTRU TRATAMENTUL PACIENȚILOR CU INSUFICIENȚĂ CARDIACĂ CRONICĂ CU FRACȚIE DE EJECȚIE REDUSĂ

Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate au publicat modificarea anexei nr. 2 a ordinului nr. 564/499/2021 privind aprobarea protocolului terapeutic al DCI Insuficiență Cardiacă Cronică Cu Fracție De Ejecție Redusă   București, 22 Martie 2023 – Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate au emis, joi, 16 Martie, documentul care detaliază protocolul terapeutic corespunzător poziţiei nr. 26 cod A10BK01-03: DCI Insuficiență Cardiacă Cronică Cu Fracție De Ejecție Redusă. Conform documentului, inhibitorul co-transportorului 2 de sodiu-glucoză (SGLT2) Empagliflozin, cu denumirea comercială Jardiance, este compensat 100% pentru tratamentul pacienților adulți și simptomatici cu insuficiență cardiacă cronică cu fracție de ejecție redusă din citeste

ȘCOALA ALTFEL

ȘCOALA ALTFEL CRONICA UNOR ACTIVITĂŢI DINTR-O ZI ALTFEL                                                                         DINTR-O SĂPTĂMÂNA A                                                                      „ŞCOALĂ ALTFEL”  REALIZATE  LA COLEGIUL „ION KALINDERU”, BUŞTENI-JUD. PRAHOVA În săptămâna „SCOALA ALTFEL”, o clasă cu profil de filologie, a ales să desfăşoare activităţi citeste

UN PROIECT CA UN MAGNET ŞI CU PARTENERI MAGNETICI „THE HARMONY OF NATURE„

UN PROIECT CA UN MAGNET ŞI CU PARTENERI MAGNETICI  „THE HARMONY OF NATURE„ UN PROIECT CA UN MAGNET ŞI CU PARTENERI MAGNETICI „THE HARMONY OF NATURE Fondator și coord.-prof. Iuliana Ciubuc-Colegiul „Ion Kalinderu”, Bușteni (scurtă prezentare) Proiectul Internațional eTwinning <The Harmony of Nature se află la cea de-a 14-a ediție. Am fondat acest proiect în anul 2008 cu ideea de a promova educația pentru mediu, pentru o dezvoltare durabilă, pentru educația elevilor și de a le stârni pasiunea pentru științe, apoi am adăugat și artele în proiect, pentru a realiza un proiect cât mai cuprinzător, pentru promovarea tinere talente literare şi artistice. Datorită faptului că elevii și profesorii din întreagă lume iubesc natura, deoarece natura nu are granițe, proiectul s-a bucurat de citeste

Aflati despre Rarox, o firma de pompe funebre sector 6 cu servicii complete

Aflati despre Rarox, o firma de pompe funebre sector 6 cu servicii complete Moartea unei persoane este, fara indoiala, unul dintre cele mai dificile momente prin care trece o familie. Pierderea unei persoane dragi poate fi o experienta emotionanta si dureroasa, iar organizarea inmormantarii poate fi o sarcina foarte dificila pentru cei care sunt ramasi sa se ocupe de ea. In astfel de momente, apelarea la o firma de pompe funebre poate fi o solutie foarte utila si necesara. Aceste companii au experienta si cunostinte in organizarea inmormantarilor si pot ajuta familia sa depaseasca momentul dificil intr-un mod care sa fie conform cu dorintele si preferintele persoanei decedate si ale familiei. Rarox este o citeste

AccurioPress C7100 si C7090 de la Konica Minolta sunt cele mai recente sisteme de tipar digital cu certificare Fogra

AccurioPress C7100 si C7090 de la Konica Minolta sunt cele mai recente sisteme de tipar digital cu certificare Fogra  Două sisteme de tipar digital profesional de la Konica Minolta au primit certificarea FograCert Validation Printing System (VPS). AccurioPress C7100/C7090 intră în categoria seriilor premiate - AccurioPress C14000 și AccurioPress C4080 – prin adăugarea prestigioasei acreditări în portofoliul companiei. Fogra, institut german de cercetare pentru tehnologiile mediilor de printare, oferă certificări sistemelor de tipar digital profesional care respectă standardele ISO, în baza unor criterii de selecție. În urma testelor la care a fost supusă, seria AccurioPress C7100/7090 de la Konica Minolta “îndeplinește toate criteriile acestui program în configurațiile testate”. Echipamentele sunt certificate atunci când sunt utilizate împreună cu controlerele opționale EFI citeste

Consumatorii si bancile se impaca in doar 25 de zile, de doua ori mai repede decat in 2020 | Peste 90.000 Euro stersi din datoria unui consumator

Consumatorii si bancile se impaca in doar 25 de zile, de doua ori mai repede decat in 2020 | Peste 90.000 Euro stersi din datoria unui consumator Negocierile dintre consumatori și bănci s-au rezolvat în doar 25 de zile în anul 2022, fiind cea mai bună medie de la înființarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Acest lucru demonstrează disponibilitatea părților de a găsi rapid o soluție, prin compromis reciproc, dar și perfecționarea mecanismelor de conciliere prin scurtarea timpului de răspuns din partea băncilor și consumatorilor. Deși timpul maxim de soluționare a unei negocieri în cadrul CSALB este de 90 de zile și poate depăși acest termen în cazul negocierilor mai complicate (potrivit OG nr.38/2015), în ultimii patru ani asistăm la scurtarea duratei medii citeste

Cum sa-ti construiesti o cariera de succes in IT cu programul educational CTRL+N, sustinut de Microsoft

Cum sa-ti construiesti o cariera de succes in IT cu programul educational CTRL+N, sustinut de Microsoft Creșterea performanței unei companii ca urmare a investițiilor în tehnologii avansate trebuie susținută și de dezvoltarea continuă a competențelor digitale ale angajaților. Pentru a accelera tranziția către cloud și transformare digitală, companiile au nevoie să investească în oameni care pot sprijini implementarea noilor tehnologii, fie prin facilitarea accesului la programe de skilling și reskilling, fie prin susținerea unui proces continuu de învățare. Microsoft contribuie activ la îmbunătățirea competențelor digitale în rândul populației, fie că vorbim de elevi, studenți, profesori sau angajați din sectoarele public și privat, prin inițiative și proiecte care vizează construirea abilităților necesare accelerării digitalizării. Control N (CTRL+N) – Un citeste

Consumatorii si bancile se impaca in doar 25 de zile, de doua ori mai repede decat in 2020 | Peste 90.000 Euro stersi din datoria unui consumator

Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr

Negocierile dintre consumatori și bănci s-au rezolvat în doar 25 de zile în anul 2022, fiind cea mai bună medie de la înființarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Acest lucru demonstrează disponibilitatea părților de a găsi rapid o soluție, prin compromis reciproc, dar și perfecționarea mecanismelor de conciliere prin scurtarea timpului de răspuns din partea băncilor și consumatorilor.

Deși timpul maxim de soluționare a unei negocieri în cadrul CSALB este de 90 de zile și poate depăși acest termen în cazul negocierilor mai complicate (potrivit OG nr.38/2015), în ultimii patru ani asistăm la scurtarea duratei medii în care se finalizează o conciliere. Astfel, în comparație cu anii 2019 și 2020, se ajunge de peste două ori mai repede la o soluție. 90% dintre cele 658 de negocieri dintre consumatori și bănci purtate anul trecut în cadrul CSALB s-au încheiat cu acceptarea de către ambele părți a soluțiilor propuse de conciliatorii Centrului.

Cele mai rapide înțelegeri au fost finalizate în 2022 într-o singură zi (10 cazuri), dar au existat și 13 negocieri mult mai dificile, care s-au încheiat după 150 de zile. Negocierile sunt gratuite pentru consumatori, iar decizia la care se ajunge (chiar într-un timp atât de scurt) are puterea unei hotărâri în instanță.

Conciliatorii care au soluționat negocierile cel mai rapid sunt Alexandru Ambrozie (o medie de 12,4 zile), urmat de Septimiu Stoica (12,8 zile) și Mihaela Budișteanu (13,2 zile). Conciliatorii care au intermediat cele mai multe negocieri în 2022 sunt Camelia Popa (52 dosare de conciliere), Roxana Mustățea (51 dosare) și Mihaela Budișteanu (48 de dosare).

Mihaela Budișteanu, conciliator CSALB și avocat: Timpul de soluționare scăzut ține de doi factori: de răspunsul rapid și consistent din partea băncilor și de o mai bună informare din partea unei categorii tot mai numeroase de consumatori. În timp ce unii consumatori știu mai bine ce vor, băncile pregătesc încă de la desemnarea conciliatorilor o primă ofertă. Acest punct de plecare scurtează mult timpul petrecut în conciliere față de anii trecuți când nu știam care este poziția băncii și așteptam zile sau chiar săptămâni până primeam un prim răspuns. Acum, negocierile încep repede, oferta preliminară are un timp de negociere și de îmbunătățire mai mare, iar șansele ca rezultatul să fie unul mai bun cresc.

În cele aproape 50 de negocieri pe care le-am intermediat anul trecut am observat diferite abordări ale consumatorilor: unii vin bine pregătiți, își cunosc contractul și cer lucruri concrete, precum diminuarea sau eliminarea unor comisioane. Alții solicită doar scăderea ratei, neștiind maniera în care se poate face acest lucru. Aici intervenim noi, analizăm contractul de credit și propunem soluții băncii pentru a reduce efortul de plată. Este important de menționat că limitele în care băncile negociază se înscriu în calcule economice foarte riguroase pe care banca le face pentru fiecare contract în parte. De aceea sunt bănci pentru care calitatea de bun-platnic poate fi un argument pozitiv în negociere, iar pentru altele calitatea de rău-platnic a unui consumator crește șansele unei împăcări, deoarece banca își dorește, tot ca urmare a unor calcule economice, diminuarea riscului de neplată.

Atrag atenția asupra unor situații în care consumatorii, din dorința de a obține cât mai mult, depășesc limitele unei negocieri în care ambele părți vor să câștige. De exemplu, a fost de curând un caz în care banca a eliminat comisioane, a acordat sumele cerute de consumator și a anulat penalitățile de întârziere în plata ratelor. Deși consumatorului i se dăduse satisfacție totală în privința pretențiilor inițiale, invocând argumente de ordin juridic și-a crescut solicitările peste limita de negociere a băncii. Ca urmare banca s-a retras din procedură, iar consumatorul a rămas fără beneficiile obținute în prima fază a negocierilor.

Peste 90 mii de euro șterși de bancă din soldul unui credit

În cadrul CSALB o bancă a acceptat să șteargă 446.000 de lei din soldul creditului unui consumator, cu condiția ca cei doi codebitori să achite suma de 800.000 de lei și să încheie, astfel, un credit contractat în 2007.

Alina Radu, conciliator CSALB și avocat: Este un caz unic nu doar prin sumele implicate, ci și prin efortul făcut de ambele părți să ajungă la un compromis.

Consumatorul a solicitat concilierea deoarece făcuse mai multe restructurări ale acestui împrumut și nu reușise să respecte termenele de rambursare. Practic, nu mai putea plăti ratele mari la care se angajase.

Scenariul pe care l-a propus consumatorul era ca banca să reducă soldul de la 1,2 milioane de lei la 960 de mii de lei, iar datoria rămasă să fie achitată în următorii zece ani. Scenariul inițial cu care venise banca în conciliere era să prelungească doar cu câteva luni termenul de plată și să nu acorde niciun discount, ținând cont că pentru acest împrumut începuseră deja procedurile de executare. De aici au început negocierile care au durat 165 de zile și în care am purtat peste 10 runde de negocieri.

Particularitatea cazului nu este doar reducerea oferită de bancă, ci și efortul și resursele angajate de consumator. Pot spune că în negociere am ajuns la mijloc: am obținut un termen scurt de plată pentru cei 800 de mii de lei, așa cum își dorea banca și o reducere consistentă a soldului, de peste 400 de mii de lei, așa cum își dorea consumatorul. Din fericire, consumatorul a reușit să obțină un alt împrumut, de la o altă bancă, și a achitat suma de 800 de mii de lei integral, așa cum solicitase banca. A fost unul dintre puținele cazuri în care ambele părți au făcut compromisuri serioase și au implicat eforturi financiare mari.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB: Cazul soluționat în cadrul CSALB, în care regăsim o sumă importantă ștearsă de o bancă din soldul unui consumator, arată două lucruri: în primul rând faptul că băncile sunt deschise la negocieri cu toate categoriile de consumatori, deoarece inclusiv cei care au o situație financiară bună pot avea dificultăți în a-și achita datoriile. În al doilea rând, cazul arată o realitate economică în care avertismentul nostru privind amânarea achiziționării unui credit ipotecar într-o perioadă a dobânzilor ridicate are relevanță în funcție de tipologia de consumatori: pentru cei cu posibilități financiare limitate decizia unui împrumut ar putea fi riscantă în raport cu propria situație. Nu la fel stau lucrurile pentru cei care iau împrumuturi pentru investiții sau care au un nivel al veniturilor ridicat.  

Din moment ce unii oameni sunt eligibili pentru a obține o finanțare care să le permită achitarea a 800 de mii de lei pentru a închide un alt credit, contractarea unui nou împrumut va crea mai puține dificultăți în cazul lor, chiar dacă vorbim în prezent de dobânzi mari și de condiții macroeconomice dificile.

Pentru consumatorii cu venituri medii, însă, orice 100 de lei în plus la rată contează. Deși ROBOR a scăzut, iar inflația pare că urmează un trend descendent, contextul ne îndeamnă să fim precauți, cel puțin anul acesta. Decât să iei un credit acum, la o dobândă mare și să te gândești că această dobândă se poate reduce într-un viitor greu previzibil, ar putea fi o variantă mai avantajoasă în acest moment să economisești la bancă sumele aferente ratelor pentru achiziția pe care o dorești. În acest fel exersezi și ușurința sau dificultatea, după caz, cu care vei achita ratele în viitorul apropiat, îți formezi o disciplină de economisire și de rambursare a unui împrumut și câștigi atât un avans mai consistent pentru creditul dorit, cât și siguranță în această perioadă de incertitudini.

Nu este deloc șocantă (așa cum au catalogat-o unele publicații media) recomandarea la cumpătare, la prudență și la analiză temeinică înaintea contractării unui împrumut pentru o perioadă îndelungată! Mai ales că această recomandare vine într-un moment de imprevizibilitate financiară, iar istoria ultimilor 15 ani ne arată că tot ce s-a petrecut pe plan internațional a fost resimțit puternic și de consumatorii români: începând cu criza financiară din 2008-2009, continuând cu dificultățile generate  de aprecierea francului elvețian din 2015 și, în final, cu criza sanitară din 2020 și cu creșterile semnificative de prețuri  generate în principal de războiul de la granițele noastre, aflat în plină desfășurare.

În primele două luni ale acestui an au fost înregistrate 550 de cereri de negociere (355 adresate băncilor și 195 pentru IFN-uri), din care s-au format 130 dosare de conciliere (128 în raport cu băncile și 2 în raport cu IFN-urile). Alte 75 de cereri au fost soluționate direct de către părți, după sesizarea CSALB (25 cu băncile și 50 cu IFN-urile).

Educație financiară proactivă

Începând cu acest an CSALB a adoptat o strategie proactivă în relația cu consumatorii, pentru informarea acestora pe teme de educație financiară. Astfel, cei care consimt prin intermediul unor formulare completate în platformele social media să fie contactați de CSALB, primesc informații suplimentare prin telefon – sunt sunați de operatorii din call-centerul CSALB – și prin email. Numai în luna februarie au fost contactați peste 370 de consumatori cărora li s-au dat informații despre modul în care își pot rezolva problemele apărute în contractele pe care le au cu băncile și IFN-urile.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Comments

comments

loading...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Winston Churchill
250px-Churchill_HU_90973

Puterea corupe iar puterea
absoluta corupe absolut.

acupunctură sujok, kinetoterapie, gimnastică medicală, drenaj limfatic, masaj medical, reflexoterapie sunteți invitați la Cabinetul de Recuperare Medicala Oltenița.
tel. 0721 170 958 sau email coteagabi@yahoo.com

Follow Buttons
FollowFollow on FacebookFollow on Google+Tweet about this on TwitterFollow on LinkedIn
martie 2023
L Ma Mi J V S D
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Smart Youtube Widget
Meta
Ipu, public, ziar, publicitate, natura, Oltenita, Romania, prejudecati, balsam, SUA, UE, atentate, blogging, Videochat , tip, Italia, drepturile omului, Santierul Naval Oltenita, istorie, apa, padure, pescuit, Turcia, NATO, ONG, Enel, Iohanis, SEO , Biosano,
Traduceri

Execut traduceri  documentații tehnice, instrucțiuni de folosire, etc. pentru gadgeturi diferite, mașinării, și altele din limbile rusă, franceza și engleză în limba română. Contract de colaborare.

Amănunte pe mail de contact al publicației.

office@ziarulluiipu.ro

Smart Youtube Widget
Cazare România
Cazare România
https://foram-puturi.ro
Top Rated
Newsletter

Salut! Iti pot oferi gratuit acces la cele mai noi stiri.

Ce trebui sa faci este doar sa introduci adresa ta de e-mail si sa te bucuri de informatiile pe care le vei primi

Free Website Translator

https://www.facebook.com/ziarulluiipu.ro
Cine este online
Poză de profil pentru Calugaru Marius