Ziarul lui Ipu

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură 80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz de nevoie 59% dintre respondenți nu au participat niciodată sau au participat foarte rar la evenimente sociale cu vecinii 9 din 10 respondenți sunt deschiși să se implice mult și chiar foarte mult în promovarea diversității și incluziunii 65% dintre românii care locuiesc la bloc nu-și cunosc vecinii deloc sau îi cunosc în mică măsură, în timp ce doar o mică parte dintre ei se cunosc bine (27%) sau foarte bine (8%), conform unui studiu realizat de ONG-ul ÎntreVecini, cu citeste

Turneul League of Legends pe care îl așteptai

București, România, 19 februarie 2023 – Samsung a dat startul unui nou turneu internațional dedicat jucătorilor League of Legends. Cupa de iarnă powered by Samsung Odyssey își propune să încurajeze comunități din diferite locuri ale lumii să încerce unul dintre cele mai populare jocuri din lume, oferind oportunitatea unei competiții la nivel înalt în gamingul profesionist. Valoarea premiilor oferite în turneu este de 6000 de euro. Competiția internațională Turneul este deschis jucătorilor din 18 țări europene, inclusiv Polonia, Grecia, România, Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria, Serbia, Croația, Slovenia, Macedonia, Albania, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Ucraina. Acest lucru îl va citeste

AOC dezvăluie o nouă generație de monitoare, redefinind eleganța pentru spațiul tău de acasă și birou

AOC dezvăluie o nouă generație de monitoare, redefinind eleganța pentru spațiul tău de acasă și birou Noua serie AOC B3 include modele cu margini ultra înguste, conectivitate USB-C și rate de reîmprospătare de 100 Hz București, 19 februarie 2024 - AOC, unul dintre liderii globali în producția de monitoare de gaming și accesorii IT, lansează noua serie B3, proiectată pentru a satisface nevoile fluxului de lucru modern, atât de acasă, cât și de la birou. Noua gamă AOC B3 reprezintă o viziune modernizată a monitoarelor din segmentul entry-level pentru consumatori. Primele produse ale noii game includ două modele de 23,8" (60 cm) (AOC 24B3CF2 și 24B3CA2) și două modele de 27" (68 cm) (AOC 27B3CF2 și 27B3CA2) cu panouri IPS citeste

Fundația Inovații Sociale Regina Maria lansează prima rețea de policlinici sociale: o premieră prin achiziționarea pachetului majoritar al celei de-a treia clinici din București

Fundația Inovații Sociale Regina Maria lansează prima rețea de policlinici sociale: o premieră prin achiziționarea pachetului majoritar al celei de-a treia clinici din București Rețeaua Fundației Inovații Sociale Regina Maria deține acum 3 policlinici: Baba Novac, Sala Palatului și InClinic Rahova Clinicile oferă servicii medicale de calitate oricărui pacient susținând astfel pe cei din categoriile defavorizate Dr Wargha Enayati achiziționează astfel 51% din acțiunile deținute de prietena sa Cristina Bâtlan București, 19 februarie 2024 – Dr. Wargha Enayati, președintele Fundației Inovatii Sociale Regina Maria, anunță extinderea rețelei sale de policlinici sociale prin achiziționarea majoritară a celei de-a treia clinici sociale din București. Această achiziție reprezintă o premieră în peisajul serviciilor medicale si al ONG-urilor din România, consolidând prima rețea de policlinici sociale unde au citeste

Ai nevoie de sputnice pentru porumbei? Le gasesti la Produsecolumbofile.ro

Ai nevoie de sputnice pentru porumbei? Le gasesti la Produsecolumbofile.ro Ai nevoie de sputnice pentru porumbei? Le gasesti la Produsecolumbofile.ro In ziua de astazi, cand pericole sunt intalnite la tot pasul, vietuitoarele din jur trebuie sa aiba parte de grija necesara pentru a nu se expune niciunui risc. Mai ales daca ne referim la proumbei, aceste pasari prezinta o sensibilitate ridicata, fiind intalnite in mii de specii la nivel global. Din pasiune pentru aceste pasari au aparut columbofilii, persoane care ii cresc, ii ingrijesc corespunzator, in diferite scopuri. Unii oameni cresc porumbei din simpla placere, altii pentru a le genera un venit suplimentar sau chiar pentru a participa la competitii nationale si citeste

OnePlus 12 și OnePlus 12R disponibile în pachete speciale pe oppostore.ro

OnePlus 12 și OnePlus 12R disponibile în pachete speciale pe oppostore.ro București, 15 februarie 2024 – Cele mai noi smartphone-uri din portofoliul brandului global de tehnologie OnePlus, modelele OnePlus 12 și OnePlus 12R, sunt disponibile de astăzi și pe platforma online oppostore.ro. Această extindere a canalelor de distribuție oferă utilizatorilor un nou mod oficial de achiziție, complementar partenerilor Altex, DIGI și eMAG, prin care aceștia beneficiază de pachetul complet de servicii post-vânzare, inclusiv garanție și asigurarea funcționării corecte a tuturor serviciilor precum compatibilitatea cu rețelele operatorilor locali, cu serviciul RO-Alert și lipsa restricțiilor de geolocație. Concentrându-se asupra funcțioalității produselor și a calității serviciilor conexe, OnePlus subliniază importanța alegerii canalelor oficiale de vânzare pentru citeste

Samsung și Vodafone finalizează primul apel de date cu procesoare AMD pe o rețea Open RAN

Companiile consolidează extinderea Open RAN, valorificând expertiza lor tehnică acumulată din implementarea la scară largă a rețelelor comerciale Open RAN. București, România – 15 februarie 2024 – Samsung Electronics Co., Ltd. și Vodafone, în colaborare cu AMD, au anunțat că cele trei companii au realizat cu succes un apel de la un capăt la altul cu cele mai recente procesoare AMD care utilizează tehnologia Open RAN, o premieră pentru industrie. Această realizare comună demonstrează cum expertiza în materie de tehnologie a companiilor conduce la îmbogățirea ecosistemului Open RAN în întreaga industrie. Primul apel a fost realizat în laboratorul de cercetare și dezvoltare al citeste

Alecsandra Roman este noul Chief Marketing Officer Voxa

Alecsandra Roman este noul Chief Marketing Officer Voxa București, 14 februarie 2024 - Voxa, liderul aplicațiilor de audiobook-ri și e-book-uri din România, își consolidează echipa de management regional și o numește pe Alecsandra Roman în poziția de Chief Marketing Officer pentru România și proiectele de expansiune regională care încep în 2024. Din aceasta rol, Alecsandra va defini viziunea brandului Voxa, structura echipei și a modelului de marketing și se va ocupa de atragerea talentelor în poziții cheie. Cu o experiență de peste 15 ani în marketing și comunicare, ea va coordona strategia și execuția de brand și growth marketing, poziționarea Voxa la nivel global și scalarea eforturilor de comunicare citeste

Rosé Verité - alegerea perfectă pentru a topi inimile de Ziua Îndrăgostiților!

Rosé Verité - alegerea perfectă pentru a topi inimile de Ziua Îndrăgostiților! 14 Februarie 2024 În luna celebrării iubirii, Beciul Domnesc Compania vă invită să sărbătoriți cu Rosé Verité, un vin care îmbină măiestria vinificației cu pasiunea pentru momentele unice. În astfel de contexte romantice, vinul Rosé Verité se afirmă ca fiind alegerea perfectă pentru a transforma această zi într-o experiență de neuitat. Rosé Verité este o expresie a rafinamentului și a subtilității, asemenea nuanțelor delicate ale unui trandafir. Alegerea lui de Ziua Îndrăgostiților aduce un omagiu simbolului iubirii, iar gustul său vibrant și proaspăt devine o metaforă pentru prospețimea sentimentelor dintre cei îndrăgostiți. Rosé Verité se remarcă prin notele sale olfactive de afine, citeste

Cum ne pregătim pentru alegerile europene din 2024

Cum ne pregătim pentru alegerile europene din 2024 Peste 134 de milioane de oameni din Europa* vin pe TikTok în fiecare lună, iar mulți dintre aceștia vor vota la alegerile europene viitoare. Luna următoare, vom lansa în aplicație un Centru Electoral în limba locală pentru fiecare dintre cele 27 state membre UE, pentru a ne asigura că oamenii vor putea să separe cu ușurință realitatea de ficțiune. Pentru că vom lucra alături de comisiile electorale locale și organizațiile societății civile, aceste Centre Electorale vor reprezenta locul în care comunitatea noastră va putea găsi informații oficiale sigure. Această inițiativă este doar un element al unei strategii mai ample pentru a citeste

„Romanii inca vor sa se imprumute cat mai mult sau intreaba de ce nu pot imprumuta valuta la nivelul veniturilor in lei” – Oana Ilas, Banca Transilvania

Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr

CSALB-Logo

12 iunie, București. Consumatorii români își însușesc diferit educația financiară și experiențele ultimilor ani. Crizele financiare, supraîndatorarea și împrumuturile în valută sunt lecții ale trecutului care au schimbat în bine comportamentul multor consumatori. Oamenii economisesc, își fac asigurări asociate creditelor și renunță la cumpărăturile de impuls, spun reprezentanții sistemului bancar. Pe de altă parte, sunt și consumatori care au rămas în trecut și doresc să se împrumute mai mult decât ar putea plăti sau solicită credite în valută, deși ei își primesc salariul în lei.

În vremuri financiare și sociale dificile, educația financiară poate da direcția unui popor, în a fi sărac sau prosper. Plecând de la această premisă, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a inițiat un demers în sprijinul informării consumatorilor de servicii financiare cu privire la relația lor cu băncile și cu propriile finanțe. Pe parcursul a 12 întâlniri găzduite de CSALB, jurnaliști renumiți în domeniul economic intră în dialog cu președinți sau vicepreședinți de bănci comerciale, cu directorul juridic al Băncii Naționale a României și cu managementul Asociației Române a Băncilor, cu profesori universitari, precum și cu avocați reputați.

Rezultatul acestor interviuri sunt 12 podcasturi de educație financiară pe teme actuale din economia României. Regăsiți în citatele și linkurile video de mai jos fragmente din podcasturile cu reprezentanții Băncii Transilvania, BRD – Groupe Societe Generale, Exim Banca Românească, precum și din interviul cu prof. universitar Valeriu Stoica, conciliator onorific CSALB.

Oana Ilaș

Oana Ilaș, director general adjunct Banca Transilvania, în dialog cu Cornel Dinu, fondator Banking News:

| PODCAST CSALB | https://youtube.com/shorts/v1V_GjEs_cI

„Întrebările consumatorilor sunt în general legate de cât de mult pot să se împrumute și de ce nu se pot împrumuta mai mult. Încă suntem în această etapă, nu am reușit să o depășim. Aici ne ajută și reglementările Băncii Naționale care a pus limite. Consumatorii ne întreabă și de ce nu se pot împrumuta în valută la un nivel suficient de mare, comparabil cu un împrumut pe care l-ar lua în lei, deși în acest domeniu există experiențele trecute pe care România le-a avut cu împrumuturile în valută. Cu toate acestea, odată cu angajamentul pe care clientul îl face strict legat de contractul de împrumut, am văzut tot mai multă conștientizare față de produsele accesorii, cum sunt asigurările.

Industria bancară, în acest moment, este mai întărită și incomparabil mult mai dezvoltată față de acum 10-15 ani pentru a gestiona situațiile de criză. Mai este loc să ne îmbunătățim, să ajungem și în mediul rural mai mult decât am făcut-o până acum, pentru că odată cu digitalizarea ne desprindem puțin din această dependență de amprenta teritorială. Clienții se pregătesc și ei mai bine, am observat în ultima perioadă un apetit mai scăzut al acestora de a se angaja în cumpărături de impuls, economisesc o proporție mai mare din ce câștigă, chiar dacă asupra venitului real există o presiune. Nivelul creditelor neperformante este, în acest moment, la un minim istoric în România. Cu siguranță intrarea în această perioadă mai dificilă s-a făcut pe cu totul alte premise față de perioadele din trecut în care am mai experimentat crize de diverse tipuri.

 Flavia Popa

Flavia Popa, secretar general BRD, în dialog cu Constantin Rudnițchi, realizator radio-tv:

| PODCAST CSALB |  https://youtube.com/shorts/3bPm4KEZkXc 

 La bancă te duci, semnezi niște hârtii și pleci cu niște bani. Prima dată îți pui întrebarea dacă acel client din fața ta va putea rambursa în timp ceea ce a împrumutat. Este o întrebare grea! Durerile de cap ale băncii și clientului s-ar diminua pe termen lung dacă rata pe care un consumator o are de plătit ar fi doar jumătate față de ceea ce și-ar permite cu ușurință să plătească lunar pentru această datorie. Când clientul nostru este într-o situație dificilă, implicit și banca este într-o situație dificilă. Nu este favorabil nimănui să ajungem la un credit neperformant. Asta înseamnă pentru bancă un eșec în evaluare, un cost al creditului neperformant și costuri de recuperare. Și atunci avem, din nou, un interes fără echivoc, în a încerca să găsim soluții să rezolvăm situația dificilă legată de rambursarea creditului. Iată de unde vine rolul CSALB în subiectul acesta! Este acel terț care ne poate așeza la masa discuțiilor, în afara unui cadru litigios, în afara unui proces. Ieșim din impunătoarea instanță care încearcă legată la ochi să împartă dreptatea și ne așezăm la o masă de discuții împreună cu un conciliator, ca să găsim o cale echitabilă. Până la urmă asta căutăm cu toții: să echilibrăm lucrurile, să avem o relație de câștig-câștig pentru fiecare din cele două părți ale discuției.

Doru Bulată

Doru Bulată, consilierul Președintelui Exim Banca Românească, în dialog cu Irina Chițu, consultant financiar, manager Finzoom.ro

| PODCAST CSALB | https://youtu.be/2nVDEcY51QA 

Educația financiară, de obicei, pornește din familie, dar relația corectă cu banii trebuie să pornească din școală. Obiceiurile pe care ți le formezi în timp sunt cele care te ajută cel mai mult din punct de vedere financiar. Este necesar să avem obiceiuri financiare sănătoase. Un client educat reprezintă o valoare pentru o instituție de credit și este căutat de toate băncile pentru că știe și înțelege produsele și serviciile bancare, le folosește și le recomandă la rândul lui altor consumatori. Clienții care întâmpină probleme în plata ratelor trebuie să știe că imediat ce vedem că cineva înregistrează o restanță luăm legătura cu acest client și încercăm să găsim soluții. Din discuțiile cu clienții pot sa apară diferite soluții de restructurare. Nu ne dorim să ajungem la executarea garanțiilor pentru că obiectul nostru de activitate nu este legat de administrarea garanțiilor!

Relația dintre client și bancă este o relație de încredere, dar și această încredere trebuie să fie verificată! Dacă după pronunțarea instanței este posibil ca ambele părți să rămână nemulțumite, la CSALB este deplin posibil ca ambele să fie mulțumite! Decât în instanță să ne confruntăm, mai bine la Centru să ne împăcăm! Dacă ar fi să scot în evidență trei elemente esențiale ale activității CSALB acestea ar fi: încredere, echitate și solidaritate.”  

Valeriu Stoica

Valeriu Stoica, conciliator onorific CSALB, Profesor Universitar și avocat, în dialog cu Daria Niculcea, director executiv Juridice.ro:

| PODCAST CSALB | https://youtube.com/shorts/1WKxX9yFXcw 

Cei care se împrumută, în momentul în care nu mai pot să restituie, fără îndoială că se găsesc într-o perioadă de criză, iar crizele pot fi de durată. Este firesc ca Banca Națională a României și băncile comerciale să fie preocupate de gestionarea acestor crize. Creditele nu trebuie evitate, dar trebuie măsurată necesitatea unui credit,  dimensiunea acestuia și posibilitatea de restituire.  

CSALB a fost înființat tocmai pentru a răspunde situațiilor de criză prin care un consumator sau o familie pot trece. Negocierea dintre consumator și bancă are nevoie de un compromis reciproc. Uneori utilizăm termenul de compromis cu valențe peiorative. Spunem că ne compromitem dacă facem un compromis.

Atât consumatorii, cât și băncile trebuie să înțeleagă că nu pot să câștige totul, mai ales atunci când e vorba de interese concurente.  Mulți se gândesc așa: Este o pierdere de timp să discutăm și să negociem. Este o viziune greșită! Pentru că ai mult mai puține de pierdut negociind, decât într-o ceartă, o dispută în instanță sau un război.

Alexandru Păunescu

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în cadrul  CSALB: „Educația financiară nu este doar în sarcina băncilor și a consumatorilor, ci reprezintă un efort comun pe care trebuie să-l facă toate autoritățile și entitățile implicate, deopotrivă autoritatea cu rol în protecția consumatorului, autoritatea de supraveghere prudențială, precum și CSALB. Reiterăm informația conform căreia consumatorii de servicii financiare au posibilitatea să își soluționeze problemele cu băncile în cadrul CSALB, rapid și gratuit, asistați de un specialist, care are rolul de a concilia părțile. Reamintim că, potrivit OG 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, care stă la baza înființării Centrului: ”Litigiile din domeniul bancar sunt soluţionate exclusiv prin proceduri SAL de Centrul SAL”, adică de către CSALB. De aceea, pentru o corectă comunicare și în spiritul educației financiare atât de necesare în societatea românească, apreciem că este necesar ca informarea cu privire la CSALB să fie efectuată în continuare de către toate entitățile care pot transmite aceste clarificări către public. În plus, oamenii trebuie să fie corect informați că îmbunătățirea condițiilor din contractul încheiat între un anumit consumator cu o bancă/IFN este posibilă prin negociere directă cu banca respectivă sau în cadrul CSALB. Apreciem că, în contextul național marcat de niveluri scăzute ale incluziunii și intermedierii financiare, în raport cu situația existentă la nivel european, încrederea dintre consumatori și comercianții din sistemul financiar–bancar trebuie să fie cultivată de către toți actorii implicați în acest domeniu.

În cei peste 7 ani de activitate, CSALB a intermediat aproximativ 3.000 de negocieri încheiate cu succes între comercianții din sistemul bancar și nebancar și consumatorii de servicii de acest tip. Alte 1.800 de cereri înregistrate la CSALB au fost soluționate în mod amiabil direct între cele două părți, ca urmare a cererilor adresate Centrului și a sesizării comercianților de către CSALB. Beneficiile totale obținute prin intermediul negocierilor în cadrul CSALB depășesc 8,8 milioane de euro.”

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Comments

comments

loading...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Winston Churchill
250px-Churchill_HU_90973

Puterea corupe iar puterea
absoluta corupe absolut.

acupunctură sujok, kinetoterapie, gimnastică medicală, drenaj limfatic, masaj medical, reflexoterapie sunteți invitați la Cabinetul de Recuperare Medicala Oltenița.
tel. 0721 170 958 sau email coteagabi@yahoo.com

Follow Buttons
FollowFollow on FacebookFollow on Google+Tweet about this on TwitterFollow on LinkedIn
iunie 2023
L Ma Mi J V S D
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Meta
Ipu, public, ziar, publicitate, natura, Oltenita, Romania, prejudecati, balsam, SUA, UE, atentate, blogging, Videochat , tip, Italia, drepturile omului, Santierul Naval Oltenita, istorie, apa, padure, pescuit, Turcia, NATO, ONG, Enel, Iohanis, SEO , Biosano,
Traduceri

Execut traduceri  documentații tehnice, instrucțiuni de folosire, etc. pentru gadgeturi diferite, mașinării, și altele din limbile rusă, franceza și engleză în limba română. Contract de colaborare.

Amănunte pe mail de contact al publicației.

office@ziarulluiipu.ro

Smart Youtube Widget
Top Rated
Newsletter

Salut! Iti pot oferi gratuit acces la cele mai noi stiri.

Ce trebui sa faci este doar sa introduci adresa ta de e-mail si sa te bucuri de informatiile pe care le vei primi

Free Website Translator

https://www.facebook.com/ziarulluiipu.ro