Ziarul lui Ipu

HONOR anunță viitorul smartphone-urilor pliabile și tehnologiei centrate pe nevoile utilizatorului la Forumul Global Fortune 2023

HONOR anunță viitorul smartphone-urilor pliabile și tehnologiei centrate pe nevoile utilizatorului la Forumul Global Fortune 2023  Brandul globalde tehnologie HONOR a participat la Forumul Global Fortune 2023 din Abu Dhabi pentru a discuta despre viitorul dispozitivelor inteligente. Dr. Ray Guo, CMO al HONOR Device Co. Ltd., s-a alăturat unor paneliști remarcabili, precum Ben Wood, Chief Analyst și CMO al CCS Insight, și Frank Holzmann, Global EVP al Serviciului Electric, TÜV Rheinland, în cadrul discuției "Un Nou Univers Inteligent: Ce Urmează pentru Dispozitivele Inteligente”. Un Nou Univers Inteligent: Ce Urmează pentru Dispozitivele Inteligente „Lumea business-ului intră într-o eră nouă și interesantă, iar tehnologia va juca un rol central. Noi credem că inovațiile centrate pe nevoile utilizatorului vor permite noi posibilități pentru următoarea generație citeste

Râșniță cafea automată de la Edream, vezi aici mai multe detalii

Râșniță cafea automată de la Edream, vezi aici mai multe detalii Gustul minunat al unei cafele nu se uită niciodată, mai ales dacă aceasta este savurată cu o prietenă dragă după un timp în care poveștile s-au tot adunat și nu au fost povestite. Când prieteniile sunt de lungă durată, conversațiile sunt altele, iar firul narativ decurge într-un mod cu totul și cu totul special. Dacă te-ai întrebat vreodată cum fac acei barista ca licoarea din pahar să fie una gustoasă și cremoasă, atunci cu siguranță că ai vrut să fii pentru două minute în papucii lor și să prepari chiar tu licoarea magică. Furnizorul Edream îți pune la îndemână produse și citeste

În luna conștientizării sănătății bărbaților, Janssen România și Federația Română de Fotbal își unesc forțele în campania „Care-i treaba cu prostata?”

În luna conștientizării sănătății bărbaților, Janssen România și Federația Română de Fotbal își unesc forțele în campania „Care-i treaba cu prostata?” Campania a introdus o experiență unică la meciul România-Elveția, modificând scaunele dintr-o secțiune a stadionului pentru a simula disconfortul cauzat de afecțiunile prostatei. Cancerul de prostată este a doua cea mai frecventă cauză de deces dintre afecțiunile oncologice la bărbați în România. București, 24 Noiembrie 2023 – În lună de conștientizare a sănătății bărbaților, Janssen România și Federația Română de Fotbal (FRF) își unesc forțele într-o manieră inedită, dând startul celei de-a doua ediții a campaniei „Care-i treaba cu prostata?”. Prin această colaborare își propun să crească gradul de conștientizare și să încurajeze bărbații să adopte un comportament preventiv și citeste

Cauți doctori la ortopedie în Suceava? Programează-te la clinica Hereditas pentru un consult!

Cauți doctori la ortopedie în Suceava? Programează-te la clinica Hereditas pentru un consult! Durerea, luxația, întinderea ligamentelor și multe alte probleme legate de sistemul muscular și osos necesită tratament cât mai rapid. Apelând la un doctor ortoped aceste lucruri se vor ameliora cât mai repede. Cauti doctori ortopedie Suceava? Să știi că îi vei găsi cu siguranță la clinica Hereditas. Fiecare medic ortoped este pregătit, fiind acolo pentru a oferi ajutorul necesar celor aflați în suferință. Ortopedia este o ramură a medicinei, care vine în ajutorul celor care se confruntă cu leziuni ale mușchilor, tendoanelor și chiar ale sistemului osos. În rândurile ce urmează vei afla mai multe detalii! Medici ortopezi la clinica Hereditas din citeste

Sinonim cu Pionieratul

Sinonim cu Pionieratul O Istorie prin Inovație În peisajul dinamic al dezvoltării imobiliare comerciale, Genesis Property se distinge ca un pionier, un vizionar în crearea și administrarea spațiilor de birouri de clasă A. Fondată de Liviu Tudor, un om de afaceri cu o viziune clară și inovatoare, compania a devenit un nume de referință în industrie. În cuvintele lui Tudor, "Există două feluri de business: primul este execuția conceptelor deja consacrate, pe care un grup le implementează cu succes și în timp le perfecționează. Al doilea este căutarea permanentă pentru inovație, într-un mediu de afaceri globale în continuă schimbare. Noi, la Genesis Property, am ales citeste

Premieră în peisajul imobiliar românesc

Premieră  în peisajul imobiliar românesc Peste 20 milioane de Euro investite pentru Faza II a proiectului YUNITY Park: pădure urbană, promenadă etajată și energie regenerabilă București, 23 noiembrie 2023 – Genesis Property anunță finalizarea lucrărilor la Faza II a proiectului YUNITY Park – o premieră în peisajul imobiliar românesc și unul dintre cele mai inovatoare parcuri de birouri din România. Faza II a proiectului presupus o investiție de 20 de milioane de euro si dispune de o pădure urbană de 1.000 de metri pătrați ce contribuie la absorbția a peste 5 tone de CO2 anual, un amfiteatru în aer liber, cu o capacitate de 1.500 de persoane, 2.000 de metri citeste

Studiu Kärcher 2023: diferențe globale în obiceiurile de curățenie și importanța acordată sustenabilității

Studiu Kärcher 2023: diferențe globale în obiceiurile de curățenie și importanța acordată sustenabilității Pentru 93% dintre respondenți este important sau chiar foarte important să trăiască într-o casă curată; Polonia este țara care acordă cea mai mare importanță curățeniei (97%), urmată fiind de Franța (95%) și Marea Britanie (93%); Satisfacția este cea mai comună emoție generată de curățare, pentru mai mult de 30% dintre respondenți. La polul opus, 23% dintre japonezi se declară iritați atunci când vine vorba de curățenie; Pentru 75% dintre respondenți, sustenabilitatea este un aspect crucial în curățenie; În Germania, curățenia este motivată de așteptările socialeși de menținerea armoniei în familie: 44% dintre femei și 42% dintre bărbați. București, 23 noiembrie citeste

NAVITEL RE 5 DUAL: Inovația ce transformă fiecare călătorie într-o experiență de navigație și supraveghere deosebită

NAVITEL®, liderul incontestabil în tehnologia dispozitivelor auto, anunță cu mândrie lansarea celei mai recente inovații din portofoliul său de produse, NAVITEL RE 5 DUAL. Acest dispozitiv hibrid, care combină o cameră auto de înaltă definiție cu un sistem de navigație GPS avansat, promite să stabilească noi standarde de siguranță și confort pentru șoferi. Conceput pentru a oferi cea mai înaltă calitate video, chiar și în condiții de vizibilitate redusă, NAVITEL RE 5 DUAL este echipat cu senzorul de imagine GC2053 (Night Vision) și cu o optica de ultimă generație, care asigură captarea unor imagini detaliate chiar și în timpul nopții. Senzorul G citeste

COLECȚIA DOLCE&GABBANA | RAZER DISPONIBILĂ ÎNCEPÂND CU 30 NOIEMBRIE

COLECȚIA DOLCE&GABBANA | RAZER DISPONIBILĂ ÎNCEPÂND CU 30 NOIEMBRIE CINE: Razer, cel mai popular brand de lifestyle pentru gameri la nivel mondial și Dolce&Gabbana, renumita casă de modă italiană. CE:  Razer anunță disponibilitatea în magazine a mult așteptatei colecții Dolce&Gabbana | Razer începând de joi, 30 noiembrie 2023, de la ora 3PM CET. Căștile și scaunul care compun colecția sunt produse în ediție limitată de doar 1.337 de bucăți. Iată caracteristicile speciale: Căștile Dolce&Gabbana | Razer Barracuda cu un design unic proiectat în jurul siglei Dolce&Gabbana, cu un finisaj elegant și placat cu aur de 24K. Spectacolul vizual este completat de modelul de zebră de pe cupele căștilor. Scaunul Dolce&Gabbana | citeste

După un Black Friday care a depășit toate recordurile în România, 1.800 antreprenori români participă astăzi și în eMAG Black Friday din Bulgaria și Ungaria

După un Black Friday care a depășit toate recordurile în România, 1.800 antreprenori români participă astăzi și în eMAG Black Friday din Bulgaria și Ungaria Comercianții români duc în cele 2 țări 2 milioane de oferte de Black Friday, cu 67% mai multe față de anul trecut Peste 40% dintre ofertele incluse în programul Fulfilment by eMAG care au participat în Black Friday în România vor participa atât în Ungaria cât și în Bulgaria București, 17 noiembrie 2023. La o săptămână după ce au participat la cel mai mare Black Friday din România, 1.800 de antreprenori români care vând online pe eMAG Marketplace participă astăzi în Black Friday Ungaria și Bulgaria, unde se adresează unei populații de peste 16,5 milioane de locuitori în cele două țări. Comercianții citeste

Numarul proceselor dintre consumatori si banci s-a redus cu 1.000 in ultimul an. Negocierile incheiate cu impacarea partilor in cadrul CSALB au crescut cu 20%

Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr

18 octombrie, București. Numărul proceselor dintre consumatori și bănci este la cel mai scăzut nivel din 2015, anul înființării Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dacă în perioada 2015 – 2016 erau aproximativ 40.000 de procese între consumatori și bănci, iar anul trecut numărul litigiilor era de 13.000, în 2023 evidențele sistemului bancar arată că numărul proceselor a scăzut până la 12.000. S-au înmulțit, în schimb, negocierile și împăcările dintre consumatori și bănci în cadrul CSALB. În primele 9 luni ale anului, 575 de oameni au negociat cu băncile condiții mai bune pentru contractele existente, iar până acum, 475 dintre ei au ajuns la un acord cu banca și au găsit o soluție la problemele semnalate, cu 20% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Durata, unul dintre motivele scăderii numărului de procese din instanță

Potrivit sondajului CURS realizat în luna iulie 2023, la solicitarea CSALB, consumatorii de produse și servicii financiare apreciază cel mai mult rapiditatea în rezolvarea problemelor pe care le au cu băncile și/sau IFN-urile. În ultimii doi ani, durata medie de soluționare a unei înțelegeri amiabile între consumatori și bănci a fost de aproximativ 30 de zile în cadrul CSALB.

Deschiderea unei căi de comunicare directă cu banca, gratuitatea pentru consumatori a procedurilor de conciliere, simplitatea negocierilor, precum și expertiza conciliatorului sunt aspecte pe care clienții persoane fizice le consideră prioritare în demersul de rezolvare a problemelor pe care le au cu băncile/IFN-urile.

Amelia-Raluca Onișor, judecător Curtea de Apel București: Litigiile presupun cheltuieli ridicate și termene lungi. Costurile pe care le presupune un proces nu se rezumă întotdeauna doar la taxa de timbru și, eventual, la onorariul avocatului. Mulți nu iau în calcul celelalte cheltuieli inerente litigiilor, de exemplu cele privind efectuarea expertizelor de diferite tipuri. Alături de alte motive, acestea ne pot încuraja să fim deschiși pentru a susține căile de soluționare alternativă a litigiilor, cum este cea disponibilă în cadrul CSALB. Pentru a întări puterea concilierii este nevoie ca informația despre avantajele acestor mijloace să circule, atât către justițiabili, cât și către instanțele de judecată. […] Conflictele sunt inerente unei societăți democratice, ce este opțional este lupta, mai ales lupta în justiție. 

Procese începute în instanță și încheiate amiabil

Aproape 400 de procese începute în instanță s-au încheiat prin negociere în cadrul CSALB începând cu anul 2021. Anul acesta au fost închise 184 de procese în instanță, pentru că părțile au solicitat și au reușit să găsească o soluție amiabilă în cadrul CSALB (față de cele 145 de cazuri înregistrate pe tot parcursul anului 2022).

Majoritatea sunt în faza de fond, însă în orice etapă procesuală un dosar poate ajunge la CSALB cu acordul părților. Practic, băncile le-au recomandat clienților să apeleze la CSALB încă din momentul când au primit cererea de chemare în judecată. Acest lucru face ca negocierile să conducă la rezolvarea problemelor chiar și înainte de primul termen de judecată.

CSALB recomandă tuturor tribunalelor și judecătoriilor din țară să îndrume consumatorii și băncile să găsească mai întâi o soluție amiabilă în cadrul CSALB și doar dacă nu au găsit o cale de înțelegere să o urmeze pe cea contencioasă. Un astfel de demers ar duce și la degrevarea instanțelor de judecată de procese lungi și costisitoare pentru toate părțile implicate.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în cadrul  CSALB: „Observăm un lucru foarte interesant în sondajul realizat de CURS în vara care a trecut: consumatorii de servicii și produse financiare apreciază cel mai mult rapiditatea în rezolvarea unei probleme pe care o au cu banca. Așteptările lor intră în contradicție cu ceea ce se întîmplă în realitate în instanță. Acolo, litigiile durează cel puțin doi ani, iar în unele cazuri părțile află și după 5 – 7 ani verdictul judecătorului. Acest fapt poate fi unul dintre motivele creșterii activității CSALB, unde o negociere purtată în ultimii doi ani s-a rezolvat într-o perioadă medie de doar o lună. Anul acesta am înregistrat (raportat la primele trei trimestre) cele mai multe cereri din ultimii șapte ani, au avut loc cele mai multe negocieri (adică cereri acceptate de comercianți), s-au încheiat cele mai multe împăcări și am gestionat cel mai mare număr de procese din instanță soluționate amiabil, prin conciliere. Aceste creșteri ale activității CSALB, corelate cu scăderea numărului de procese din instanțe cu aproximativ 1.000 într-un singur an, arată o înțelegere mai profundă a părților privind avantajele soluționării alternative. Notorietatea CSALB, inclusiv în rândul magistraților, nu putea crește fără existența avantajelor reale pe care le oferă concilierea. La finalul anului vom depăși 10 milioane de euro, reprezentând valoarea tuturor beneficiilor financiare obținute din negocieri, începând cu 2016. Credem că acest fapt contribuie la creșterea încrederii consumatorilor în sistemul bancar, într-o perioadă marcată de multiple crize și conflicte internaționale, în care băncile au demonstrat că înțeleg problemele pe care le întâmpină românii și caută să găsească soluții pentru rezolvarea acestora “.

Mai multe cereri, negocieri și împăcări în 2023

  • În primele nouă luni din 2023, 917 consumatori s-au împăcat cu băncile și IFN-urile, după ce au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere și soluție acceptată de ambele părți în 475 de cazuri) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB, în 442 de cazuri. Creșterea este cu peste 11% față de situația înregistrată în primele 9 luni din 2022, atunci când 823 români s-au aflat într-una dintre aceste două situații;
  • De la începutul anului 209 cereri de conciliereau fost trimise de consumatori, cu 10% mai multe față de anul trecut. Dintre acestea, 1.410 sunt adresate băncilor și 799 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile;
  • Dintre toate cererile trimise, 949 solicită ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit(305 sunt adresate băncilor și 644 sunt în raport cu IFN-urile). Numărul cererilor cu acest obiect este în ușoară scădere față de anul trecut, când 998 de solicitări vizau acest aspect;
  • IFN-urileau acceptat de la începutul anului doar 4 cereri spre negociere, însă au soluționat direct 295 dintre cererile consumatorilor, majoritatea dintre acestea fiind cererile de radiere a înregistrărilor din Biroul de Credit. Acestea nu pot face obiectul unor negocieri în cadrul CSALB, fiind spețe simple, care pot fi rezolvate prin cerere directă adresată comerciantului;
  • Băncileau acceptat în primele 9 luni 571 de cereri spre negociere, cu 14% mai multe decât în 2022. Dintre acestea, 475 s-au finalizat deja prin acceptarea de către cele două părți a soluțiilor de rezolvare propuse de conciliatorii CSALB, fiind cu 20% mai multe decât în 2022;
  • 93% este procentul de negocieri încheiate cu împăcarea părțilorîn primele trei trimestre din 2023. Acest procent reprezintă dovada certă că actorii din piața financiar-bancară românească (băncile, IFN-urile, consumatorii) apelează tot mai des la mecanismul de soluționare amiabilă a litigiilor.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Comments

comments

loading...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Winston Churchill
250px-Churchill_HU_90973

Puterea corupe iar puterea
absoluta corupe absolut.

acupunctură sujok, kinetoterapie, gimnastică medicală, drenaj limfatic, masaj medical, reflexoterapie sunteți invitați la Cabinetul de Recuperare Medicala Oltenița.
tel. 0721 170 958 sau email coteagabi@yahoo.com

Follow Buttons
FollowFollow on FacebookFollow on Google+Tweet about this on TwitterFollow on LinkedIn
octombrie 2023
L Ma Mi J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Meta
Ipu, public, ziar, publicitate, natura, Oltenita, Romania, prejudecati, balsam, SUA, UE, atentate, blogging, Videochat , tip, Italia, drepturile omului, Santierul Naval Oltenita, istorie, apa, padure, pescuit, Turcia, NATO, ONG, Enel, Iohanis, SEO , Biosano,
Traduceri

Execut traduceri  documentații tehnice, instrucțiuni de folosire, etc. pentru gadgeturi diferite, mașinării, și altele din limbile rusă, franceza și engleză în limba română. Contract de colaborare.

Amănunte pe mail de contact al publicației.

office@ziarulluiipu.ro

Smart Youtube Widget
Top Rated
Newsletter

Salut! Iti pot oferi gratuit acces la cele mai noi stiri.

Ce trebui sa faci este doar sa introduci adresa ta de e-mail si sa te bucuri de informatiile pe care le vei primi

Free Website Translator

https://www.facebook.com/ziarulluiipu.ro
Cine este online
Nu sunt utilizatori care să fie online