Ziarul lui Ipu

Detaliile contează! De ce au nevoie jucătorii de unități de mare viteză?

Detaliile contează! De ce au nevoie jucătorii de unități de mare viteză? SSD-urile au devenit soluția standard și orice utilizator de PC care a experimentat această schimbare de generație nu ar dori să se mai întoarcă la hard disk-uri. Mai ales atunci când te gândești că vei folosi un disc magnetic ca să rulezi sistemul de operare, pentru care diferențele de performanță sunt cele mai evidente. Pe SSD-uri, sistemele rulează mai rapid și mai eficient, fapt care se observă chiar și la pornire. Din acest motiv, timp de ani de zile, practica obișnuită era să instalezi sistemul de operare pe un SSD și să utilizezi un hard disk pentru stocarea fișierelor și citeste

Estetica si durabilitate: despre implantul dentar Megagen de la Dental Premier. Afla aici mai multe!

Estetica si durabilitate: despre implantul dentar Megagen de la Dental Premier. Afla aici mai multe!Doresti sa-ti recapeti încrederea de sine și să te poți bucura din nou de mâncarea preferată? Ai vrea sa obții un aspect natural și armonios al zambetului si sa ai siguranta durabilitatii, rezistenței și confortului? În ajutorul tău vine echipa de la Dental Premier! Afla in randurile ce urmeaza despre Dental Premier, cabinetul stomatologic, unde poți obține un astfel de implant dentar și implanturile de la Megagen, o companie subsidiara din Coreea de Sud specializata pe fabricarea implanturilor dentare moderne. Alte informatii in acest articol afli. Revoluționând zâmbetul: avantajele implanturilor dentare Megagen Un implant dentar Megagen are un design conform standardelor ridicate citeste

O camera de tip bullet de inalta performanta, care ofera un nivel exceptional de supraveghere la rezolutie de 4K

O camera de tip bullet de inalta performanta, care ofera un nivel exceptional de supraveghere la rezolutie de 4K Bucuresti, 27 iunie 2024 – Axis Communications anunta lansarea unei camere performante de tip bullet, care ofera o calitate exceptionala a imaginii la rezolutie 4K si un nivel foarte ridicat de sensibilitate la lumina. AXIS Q1808-LE este echipata cu un senzor de imagine de 4/3”, pentru o performanta exceptionala in conditii de luminozitate scazuta. In plus, tehnologia OptimizedIR asigura imagini clare si detaliate in conditii de intuneric deplin, fara a mai fi nevoie de iluminare suplimentara. Datorita tehnologiilor Lightfinder 2.0 si Forensic WDR, camera ofera culori naturale si detalii amanuntite in conditii de luminozitate scazuta sau intuneric deplin. De asemenea, aceasta este citeste

SGS Romania, Partener Gold al Conferintei IFS Bucuresti 2024

SGS Romania, Partener Gold al Conferintei IFS Bucuresti 2024 Firma SGS, lider global in domeniul testarii, inspectiei si certificarii, a fost prezenta in calitate de Partener Gold la Conferinta IFS Standard Management, organizata la Bucuresti de catre INAQ Consulting. La acest eveniment, SGS a fost reprezentata de trei dintre diviziile active in Romania: Business Assurance (divizia de certificare si servicii de audit), Sanatate & Nutritie (specializata in siguranta alimentara, analizele alimentare, certificarile produselor etc.) si Industrii & Mediu (Constructii, Energie, Oil&Gas, EHS, Industrii Prelucratoare, Servicii Guvernamentale etc.). Conferinta IFS este un eveniment traditional care ofera acces la cele mai recente informatii din domeniu si faciliteaza intalnirea intre specialisti, clienti, citeste

TCL Europe lansează televizorul de 115 inchi, cel mai mare QD-Mini LED din lume

TCL anunță și lansarea unor serii de televizoare cu tehnologii inovatoare la prețuri accesibile București, 27 mai 2024 - TCL, brandul de televizoare numărul 2 în lume și  numărul 1 în categoria de 98 de inci, prezintă cea mai recentă gamă de televizoare, care oferă o experiență captivantă gamerilor, pasionaților de sport și cinefililor. Noile televizoare dispun de ecrane de dimensiuni foarte mari și oferă imagini excepționale și o calitate audio înaltă. Gama TV 2024: QD-MINI LED, QLED PRO și 4K HDR TCL se mândrește cu abilitatea de a concepe televizoare accesibile cu tehnologii de top. Modelul 115TCL X955 Max, vârful de gamă al seriei citeste

Samsung Electronics ocupă primul loc pe piața globală a monitoarelor OLED

Samsung Electronics ocupă primul loc pe piața globală a monitoarelor OLED Compania atinge o cotă de piață globală de 34,7% în segmentul monitoarelor OLED la doar un an de la lansarea primului său monitor OLED Compania menține conducerea pe piața globală a monitoarelor de gaming pentru al cincilea an consecutiv, conform veniturilor totale București, România – 27 mai 2024 – Samsung Electronics Co. Ltd., lider global în industria de afișaje, a obținut poziția de top în vânzările globale de monitoare OLED la doar un an după lansarea primului său model OLED — monitorul de gaming Odyssey OLED G8 de 34" (modelul G85SB). Conform datelor furnizate de International Data Corporation (IDC), Samsung Electronics a ocupat primul citeste

Heineken® România și Uber le oferă suporterilor o experiență VIP la finala UEFA Champions League

Heineken® România și Uber le oferă suporterilor o experiență VIP  la finala UEFA Champions LeagueHeineken® România și Uber lansează o colaborare dedicată fanilor înfocați ai fotbalului, prin care le oferă acestora o experiență VIP la finala UEFA Champions League 2024. Pentru a sărbători fanii adevărați ai fotbalului, indiferent de sex, înfățișare, vârstă, job sau stil de viață, Heineken® România le pregătește o seară și o experiență exclusivă, din momentul în care aceștia vor pleca de acasă și până când se vor întoarce pentru a celebra victoria echipei lor preferate. În seara finalei UEFA Champions League 2024 – eveniment ce va avea loc pe 1 iunie, începând cu ora 22.00, pe stadionul Wembley din Londra – cu 90 citeste

Motorola edge 50 ultra este disponibil în precomandă la partenerii Motorola

Motorola edge 50 ultra este disponibil în precomandă la partenerii Motorola Noul Motorola edge 50 ultra, cel mai așteptat model al familiei edge 50, este disponibil începând cu 24 mai într-o ofertă specială de precomandă: voucher de 1000 RON, la partenerii Motorola: Altex & Media Galaxy, eMAG și Flanco. Prețul recomandat este de 4999 RON. Livrarea comenzilor va începe cu data de 31 mai, în funcție de disponibilitate. Află mai multe despre condițiile ofertelor și utilizarea voucherului pe site-urile partenerilor. Varianta 16GB/1TB vine în 3 opțiuni de culoare: Nordic Wood, Forrest Gray și Peach Fuzz, culoarea anului 2024. Acesta este un telefon cu design premium, perfect echilibrat, cu finisaje din piele vegană sau citeste

Samsung România și BMW redefinesc explorarea urbană cu Galaxy AI

Samsung România și BMW redefinesc explorarea urbană  cu Galaxy AI Întreaga experiență poate fi descoperită pe samsung.com/ro, pe canalul de YouTube Samsung România și pe conturile de social media ale ambasadorilor Team Galaxy implicați în campanie București, România – 24 mai 2024 – Samsung România și BMW România își unesc forțele pentru a transforma experiența de utilizare a Galaxy AI într-o explorare urbană a Bucureștiului. Prin intermediul telefoanelor Galaxy S24 Ultra, echipate cu AI și a mașinilor performante BMW, cele două branduri îi invită pe bucureșteni să descopere capitala într-un mod inedit, folosind chiar smartphone-ul nelipsit din buzunar, și îi provoacă să aducă astfel la viață povești nescrise și locuri emblematice din jurul lor. Șase citeste

SOLE.ro devine retailer oficial în România pentru GESKE German Beauty Tech

SOLE.ro devine retailer oficial în România pentru GESKE German Beauty Tech București, România - 23 Mai 2024 - SOLE.ro, magazinul online de top dedicat îngrijirii personale și frumuseții, este încântat să anunțe parteneriatul cu GESKE German Beauty Tech, un brand revoluționar în domeniul îngrijirii pielii. Această colaborare strategică marchează un pas important pentru SOLE.ro, consolidându-și poziția ca lider în piața românească prin oferirea de produse de înaltă calitate și tehnologii avansate pentru îngrijirea pielii. SOLE.ro: O destinație de încredere pentru îngrijirea personală SOLE.ro se remarcă printr-o selecție vastă de produse exclusive și servicii excepționale. Cu un angajament ferm față de calitate și inovație, SOLE.ro aduce pe piața românească branduri renumite și produse de citeste

O nouă paradigmă în negocierile consumatori-bănci: Inițiativa de rezolvare amiabilă vine din partea băncilor

Facebooktwitterpinterestlinkedintumblr

12 decembrie, București. În acest an, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat peste 400 de cazuri (o creștere de aproape 200% față de anul 2022), în care băncile au inițiat procesul de negociere cu consumatorii. Astfel, în mai mult de jumătate din toate negocierile purtate în acest an în cadrul CSALB (730 de dosare s-au format în 2023, cel mai mare număr anual începând din 2016), soluționarea amiabilă a fost inițiată de bănci care au invitat consumatorii la conciliere.

Acest lucru s-a întâmplat după ce unele bănci și-au analizat portofoliile de clienți, iar acolo unde au sesizat întârzieri la plata ratelor, litigii în instanță sau alte probleme pe care nu le-au putut rezolva direct, și-au îndrumat propriii clienți să completeze o cerere de negociere pe site-ul www.csalb.ro. Avantajul inițiativei pe care o au băncile de rezolvare amiabilă a problemelor cu consumatorii sunt scurtarea timpului în care părțile ajung la un compromis (în unele cazuri dosarele se rezolvă în câteva zile) și deschiderea mult mai mare a instituțiilor de credit către o soluție favorabilă pentru consumator.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în cadrul  CSALB: „În al 8-lea an de activitate operațională a CSALB observăm un <next level> în activitatea de conciliere: trei bănci, dintre care pentru una a devenit o practică frecventă, își sfătuiesc clienții să apeleze la conciliere. Deși completarea cererii de intrare în negociere rămâne o vocație a consumatorului, faptul că instituția de credit face primul pas și îi recomandă rezolvarea amiabilă dovedește responsabilitate socială și deschidere spre problemele consumatorilor din partea acestor instituții de credit.

Este obiectivul pe care l-am avut chiar de la începutul activității Centrului, acela ca băncile, din proprie inițiativă, să își îndrume clienții nemulțumiți sau care întâmpină dificultăți în respectarea contractelor, către soluționarea alternativă, în afara instanțelor de judecată, în situațiile în care nu pot ajunge la soluționarea bilaterală a diferendelor.

Din moment ce banca își invită consumatorul la conciliere își arată și disponibilitatea de a găsi o soluție favorabilă la problema acestuia, iar timpul negocierii scade foarte mult. Dovadă stă numărul negocierilor încheiate cu împăcarea părților. Dacă în 2022 au fost 571 de situații în care băncile și consumatorii s-au împăcat, anul acesta vom ajunge la peste 650 de cazuri în care negocierile se încheie cu o soluție propusă de conciliatori și acceptată de ambele părți.

Recomandăm cu tărie ca și restul băncilor să utilizeze această metodă, să își pregătească personalul din toate punctele de lucru pentru ca acesta să îndrume consumatorii spre soluționarea amiabilă, iar concilierea să devină o regulă a instituțiilor de credit, nu o excepție.“

Băncile, sesizate dacă depășesc termenul de răspuns la cererile consumatorilor

Pentru a scurta timpul de soluționare a cererilor transmise de consumatori către bancă, prin intermediul aplicației online care preia solicitările utilizatorilor de pe site-ul www.csalb.ro, au fost introduse alerte către bănci și consumatori. Astfel, dacă se depășește timpul maxim de 15 zile de la trimiterea cererii, iar banca/IFN-ul nu au răspuns dacă acceptă sau nu cererea de negociere, sistemul informatic trimite automat un mesaj de solicitare a unui răspuns, iar consumatorul este informat despre acest fapt.

Acolo unde s-a format deja un dosar de negociere (banca sau IFN-ul au acceptat cererea), dar s-au depășit 60 de zile de când a început negocierea, CSALB trimite alerte conciliatorilor pentru prioritizarea acelor dosare, chiar dacă termenul legal de soluționare este de 90 de zile.

Procesele soluționate amiabil între consumatori și bănci, o prioritate pentru magistrați

Săptămâna trecută, la sediul Ministerului de Justiție (n.n. foto, mai jos), s-a discutat despre identificarea unor măsuri necesar a  fi luate în așa fel încât soluționarea alternativă a litigiilor să devină prima opțiune pentru consumatori atunci când au un diferend cu un comerciant, având în vedere avantajele procedurilor de soluționare a conflictelor pe cale extrajudiciară în comparație cu cele contencioase, cu scopul implicit al degrevării instanțelor de judecată de o parte dintre cele aproximativ 12.000 de procese dintre consumatori și bănci.

Ciprian Tița, vicepreședinte Asociația Magistraților din România, președinte Tribunalul Specializat Argeș: Vestea bună este că CSALB se apropie în acest an de soluționarea a 300 de dosare aflate pe rolul instanțelor de judecată din toată țara, după ce în 2021 au rezolvat amiabil 67 de litigii, iar anul trecut numărul lor a fost de 145. Iată că, de la an la an, asistăm la o dublare a cazurilor în care băncile sau judecătorii propun soluționarea alternativă a litigiilor aflate în diferite stadii procesuale. Cel mai bine ar fi ca această recomandare pentru negocierea în cadrul CSALB să fie făcută la primului termen de judecată, însă, pe tot parcursul procesului judecătorul este în măsură să pună în discuţia părților soluţionarea amiabilă a litigiului, în acest sens fiind şi dispoziţiile art. 21 alin.(2)  din Codul de Procedură Civilă. Am observat că cea mai eficientă cale este comunicarea directă, în ședință, către părți și avocații acestora, însoțită de amânarea cauzei pentru a le da răgazul să apeleze la această alternativă. Este și în interesul judecătorului ca părțile să se înțeleagă și să stingă litigiul, dar este și o prevedere legală, imperativă pentru judecător, să recomande părților calea amiabilă. Soluțiile care se pot obține pe cale alternativă la instanță pot fi cu totul diferite de cele care se bazează pe interpretarea strictă a legii și au în vedere echitatea, dincolo de litera contractului. În plus, parcurgerea procedurii soluționării alternative nu închide părților posibilitatea de a apela la instanță atunci când negocierea eșuează. Nu angajează, practic, nici un risc pentru reclamant, care încearcă pe această cale să obțină o soluţie cu costuri de timp și financiare mult mai reduse. Nu de puține ori, instanțele sunt asaltate cu loturi de dosare care nu se fundamentează pe o analiză juridică consistentă sau pe o practică statornicită a instanței, ci pe un mit care se răspândește, cumva difuz și nedocumentat, cum că în instanță poți obține anumite soluţii. Conștientizarea pe care o poate aduce procedura de conciliere îi poate pune la adăpost pe beneficiari pentru a nu descoperi acest lucru lovindu-se de realitatea dură a costurilor unui proces pierdut.“

Foto din timpul întâlnirii de vineri, 8 decembrie, organizate de Ministerul Justiției la inițiativa Asociației Magistraților din România, prin vicepreședinții judecători Ciprian Tița și Cezar Filip, cu participarea inițiatorilor, a doi secretari de stat din Ministerul Justiției, a doi consilieri ai ministrului justiției, a președintelui Comisiei Juridice din Senatul României, a unor membri din forurile de conducere ale BNR, CSALB, BCR, Consiliul de Mediere, precum si a unor membri ai Baroului de avocați.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Comments

comments

loading...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Winston Churchill
250px-Churchill_HU_90973

Puterea corupe iar puterea
absoluta corupe absolut.

acupunctură sujok, kinetoterapie, gimnastică medicală, drenaj limfatic, masaj medical, reflexoterapie sunteți invitați la Cabinetul de Recuperare Medicala Oltenița.
tel. 0721 170 958 sau email coteagabi@yahoo.com

Follow Buttons
FollowFollow on FacebookFollow on Google+Tweet about this on TwitterFollow on LinkedIn
decembrie 2023
L Ma Mi J V S D
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Meta
Ipu, public, ziar, publicitate, natura, Oltenita, Romania, prejudecati, balsam, SUA, UE, atentate, blogging, Videochat , tip, Italia, drepturile omului, Santierul Naval Oltenita, istorie, apa, padure, pescuit, Turcia, NATO, ONG, Enel, Iohanis, SEO , Biosano,
Traduceri

Execut traduceri  documentații tehnice, instrucțiuni de folosire, etc. pentru gadgeturi diferite, mașinării, și altele din limbile rusă, franceza și engleză în limba română. Contract de colaborare.

Amănunte pe mail de contact al publicației.

office@ziarulluiipu.ro

Smart Youtube Widget
Top Rated
Newsletter

Salut! Iti pot oferi gratuit acces la cele mai noi stiri.

Ce trebui sa faci este doar sa introduci adresa ta de e-mail si sa te bucuri de informatiile pe care le vei primi

Free Website Translator

https://www.facebook.com/ziarulluiipu.ro